Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، یک رسانه غربی از ماموریت خطرناک دیگری که محمد بن سلمان به جوخه وحشت خود داده بود تا یکی از منتقدانش را از پا درآورد، پرده برداشت.

 روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی فاش کرد که بن سلمان تیم امنیتی با ماموریت پنهان به نروژ رهسپار کرده، تا یک از منتقدان ولیعهد سعودی را از میان بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «داگبلادیت»، یکی از روزنامه‌های معتبر نروژ فاش کرد: مقامات سعودی در تابستان ۲۰۱۸ میلادی در اقدامی برای هدف گرفتن یکی از منتقدان ولیعهد سعودی که در نروژ زندگی می‌کند، تلاش کرد تا یک تیم امنیتی ۱۰ نفره با مصونیت دیپلماتیکی در نروژ مستقر کند با این ادعا که آنها عناصر امنیتی سفارت هستند و باید مصونیت دیپلماتیک داشته باشند.

بر اساس گزارش این رسانه، ایاد البغدادی فعال و وبلاگ نویس منتفد محمد بن سلمان، هشدارهای امنیتی از مقامات نروژی در زمینه تهدید از سوی ریاض دریافت کرده و سازمان سیا هم به وی درباره تهدید احتمالی از سوی سعودی هشدار دادند.

یکی از سخنگویان دولت نروژ در گفت‌وگو با روزنامه داگبلادیت این درخواست عربستان برای اعطای معافیت از مجازات به اعضای این تیم امنیتی سری را تایید کرد.

طبق گزارش این رسانه؛ این درخواست تیم امنیتی درست در همان سالی مطرح شد که ماموران مخفی سعودی جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست را در کنسول‌گری عربستان در استانبول به قتل رساندند. عربستان این قتل را به گردن عناصر خودسر انداخته است.

منتقد سعودی نگران جانش است

ایاد البغدادی در مصاحبه‌ای با روزنامه داگبلادیت اعلام کرد که نگران سلامتی خودش است.

وی افزود: من برای امنیت خودم نگران هستم و احتمالا از آنجایی که یکی از دوستان خاشقجی بودم نیروهای امنیت تلاش کرده‌اند تا مرا هدف گیرند. مطمئنم آنها افرادی داشتند که خاشقجی را تحت نظر گرفته بودند و من اکثر اوقات با او بودم. اگر آنها تیمی فرستادند، احتمالا به این منظور بوده که متوجه شوند بین من و خاشقجی چه می‌گذرد.

بر اساس گزارش رسانه نروژی؛عربستان این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که ایاد البغدادی یک شهروند سعودی نیست و برای پادشاهی عربستان فردی ناشناخته است و اینکه ادعاهای کذبی با هدف خدشه وارد کردن به وجه عربستان مطرح کرده است!

کد خبر 5097767

منبع: مهر

کلیدواژه: ایاد البغدادی محمد بن سلمان عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین جو بایدن مغرب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه روسیه عربستان سعودی ایران سوریه تیم امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان