Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعتراض ساکنان شهر صیدا به سیاست‌های آمریکا، سفیر این کشور در بیروت سفر خود را به این شهر لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، قرار بود دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان امروز (چهارشنبه) به شهر صیدا سفر کند اما به دلیل اعتراضاتی که در محکومیت این سفر و سیاست‌های آمریکا توسط گروه‌هایی از جمله "حزب دموکرات"، "گروه مردمی الناصری"، "حزب کمونیست"، "جوانان ملی عربی" و گروه‌های چپ‌گرا و فعالان صیدا در میدان النجمه در مقابل ساختمان شهرداری شکل گرفت، لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصن‌کنندگان ضمن مخالفت با سفر سفیر آمریکا به صیدا"سرزمین مقاومت و شهدا"، آمریکا را حامی اشغالگری خواندند. آن‌ها تأکید کردند با دریافت هرگونه حمایت مالی از آمریکا مخالفند چراکه در تحریم مردم لبنان نقش دارد و مقاومت را در لیست تروریسم قرار داده است.

سفیر آمریکا اخیرا از اتاق تجارت و صنعت و کشاورزی شهر طرابلس بازدید کرد. وی در جریان این بازدید بر اهمیت اجرای اصلاحات و تشکیل دولت تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا لبنان سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا

مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
تاریخ در حال تکرار است و دانشگاه‌های آمریکایی بعد از ۵۷ سال که از جنبش دانشجویی دانشگاه کلمبیا می‌گذرد، مجدداً به صحنه اعتراض و انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه  آمریکا در قبال مسأله فلسطین و غزه تبدیل شده است.
 
در آوریل ۱۹۶۸ دانشگاه کلمبیا مبدأ اعتراضاتی در آمریکا شد که باعث عقب‌نشینی این کشور از جنگ ویتنام گردید. در هفته‌های اخیر نیز این دانشگاه که دژ اصلی لابی صهیونیسم در آمریکاست، پیشگام خیزش بزرگ دانشجویی علیه سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی شده است که در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر آمریکایی تسری کرده است.  

اعتراضات دانشجویان و اساتید به دلیل آنکه دانشجویان هیچ وابستگی  به موسسات اقتصادی و احزاب و گروه‌ها و لابی رنت‌های تکنوکراسی ندارند و نوعا باطن پاک‌تر و ضمیر صاف‌تری دارند از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالایی و در نتیجه اثرگذاری بیشتری برخوردار  می‌باشند و دولت آمریکا را عملاً در «وضعیت سخت و دشوار» قرار داده است که این مسأله در اظهارنظر مقامات کنونی و سابق آمریکایی به وضوح مشخص است.
 
برخلاف اظهارات مضحک بایدن رئیس جمهور آمریکا که با فرار به جلو و توسل به حربه یهودستیزی تلاش می‌کند دانشجویان و اساتید معترض را به یهودستیزی متهم کند، اساتید و دانشجویان یهودی به ویژه در دانشگاه کلمبیا نقش مؤثر و برجسته‌ای در تحرک و سازماندهی جنبش دانشجویی دارند.

اینک لازم است افکار عمومی جهان و منطقه را به نکات زیر جلب می‌نماید:
 
یک؛ اعتراضات دانشجویی در آمریکا، قطعاً پدیده جدید و عجیبی است که تا پیش از این کمتر قابل پیش‌بینی و تصور بود. اولین‌بار در دهه‌های اخیر است که مسأله‌ای سیاسی تبدیل به جنبش دانشجویی با این گستردگی می‌شود و این یعنی نخبگان جامعه آمریکا علی‌رغم سانسور گسترده رسانه‌ای پیام مهمی را می‌گیرند و به درک درستی از آنچه که در فلسطین می‌گذرد رسیده‌اند.
 
دو؛ با وجود روایت‌گری دروغین دولت آمریکا و محافل رسانه‌ای و سیاسی همسو با آن پیرامون تحولات فلسطین و جنگ غزه، لیکن اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند. امروز در جامعه آمریکایی عملاً با پدیده‌ای مواجه هستیم که نشان می‌دهد دولت و حامیان رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا عملاً قدرت اقناع جامعه مدنی، اساتید و دانشجویان در خصوص سیاست‌های حمایتی خود از اسرائیل را از دست داده‌اند که این مسأله قطعاً به مبدأ و نقطه آغازی بر تحولات و دیدگاه‌های ضد دولتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.
 
سه؛ دولت آمریکا برخلاف ادعاهای حقوق بشری، برخورد خشن و سرکوبگرانه را با دانشجویان و اساتید معترض که مطالبات کاملاً برحق، مشروع، قانونی و انسان‌دوستانه دارند، در دستور کار قرار داده است. ماهیت و چگونگی رفتار آمریکا با معترضان و بازداشت هزاران دانشجو و استاد معترض، در حقیقت نقاب از چهره دموکراسی آمریکایی انداخته و رژیم آمریکا را بیش‌ازپیش در افکار عمومی جهان بی‌اعتبار ساخته است.
 
چهار؛ با توجه به اینکه دانشگاه نقش برجسته‌ای در زیست اجتماعی و روندهای سیاسی دارد و به عنوان لوکوموتیوی که جامعه را هدایت می‌کند و در مقام نیروی محرکه راهبردی، تمام فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... را در جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین هرگونه برخورد خشن واشنگتن با جنبش دانشجویی معترض نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه برعکس جماعت بیشتری از مردم بی‌طرف را در آمریکا به سمت «حمایت از فلسطین» و «ضدیت با رژیم جنایتکار صهیونیستی» سوق می‌دهد؛ آنهم در شرایطی که آمریکا بزرگ‌ترین متحد راهبردی اسرائیل در دنیا محسوب می‌شود و صهیونیست‌ها نیز به لطف حمایت‌های آمریکا افزون بر ادامه نسل‌کشی در غزه، در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوان و هزینه‌های هنگفتی برای به حاشیه راندن فلسطین از متن تحولات منطقه و جهان کرده‌اند.
 
پنج: سیاست سرکوب دانشجویان آزاده قطعا نتیجه عکس خواهد داد و استمرار و توسعه اعتراضات انسانی دانشجویان در دیگر نقاط جهان و از جمله کشورهای اروپایی را موجب خواهد شد.

شش؛ حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، بلندترین صدایی است که امروز در کشوری که موتور محرک ادامه حیات و بقاء موجودیت اسرائیل در دنیا است، شنیده می‌شود. این از پدیده‌ها و تحولات عجیبی است که برای نخستین بار در بیش از ۷۵ سال گذشته که از تأسیس اسرائیل می‌گذرد در آمریکا در حال وقوع است. بدون شک اتفاقات کنونی دانشگاه‌های آمریکایی که باعث وحشت سران صهیونیستی و کابینه جنگ نتانیاهو شده است، با وجود سرکوب و مقاومت در مقابل درخواست معترضان، دیر یا زود به ثمر خواهد نشست و بر روندهای تصمیم‌ساز دولت آمریکا در قبال جنگ غزه و رویکردهای حمایتی شدید از رژیم صهیونیستی اثر خواهد گذاشت.  
 
با توجه به تعمیم خواسته دانشجویان آمریکایی در جهت توقف نسل کشی صهیونیست ها در غزه، دیگر ملت ها و به خصوص طبقه منورالفکر و تحصیل کرده و در حال تحصیل در سراسر جهان برانگیخته شده و حلقه محاصره را علیه صهیونیست ها و حامیان آنها تنگ‌تر خواهد کرد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن سرکوب گسترده این اعتراضات دانشجویی از همه ملت های آزادی‌خواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان می‌خواهد اقدامات لازم را در جهت متوقف کردن جنایات این  رژیم صفاک انجام دهند.
 
 مجمع جهانی بیداری اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟