Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:05:44 GMT

وخامت وضعیت جسمانی فعال اماراتی در زندان 

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۳۶۶۶

وخامت وضعیت جسمانی فعال اماراتی در زندان 

دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق بشر خلیج (فارس) امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که وضعیت جسمانی احمد منصور، فعال حقوقی اماراتی بعد از سه سال حبس انفرادی وی نابسامان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، آدم کوگل، معاون مدیر خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: این چهارمین زمستانی است که احمد منصور در زندان می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک سلول انفرادی کوچک کثیف در حال رنج کشیدن است، آن هم فقط به دلیل فعالیت حقوقی وی در یک کشوری که درصدد ساکت کردن هر فردی است که مسیر دیگری را از سیاست رسمی در پیش بگیرد. بی‌شک انزوای ادامه دار وی از چند سال قبل و شرایط دشوار، تاثیری بر اوضاع فکری و جسمی وی گذاشته است.

در همین حال، منابعی که از شرایط بازداشت منصور مستقیماً آگاه هستند، به این دو سازمان گفتند که مسؤولان وی را مجبور کرده‌اند که بدون تخت یا تشک در یک سلول انفرادی کوچک بخوابد.

این دو سازمان تاکید کردند که مسؤولان اماراتی باید هرچه سریع‌تر و بدون قید و شد منصور را آزاد کرده و به حبس انفرادی وی پایان دهند و داروهای لازم و لباس‌های زمستانی، پتو، تخت و تشک را در اختیار وی قرار دهند.

از سوی دیگر، خالد ابراهیم، مدیر اجرایی مرکز حقوق بشر خلیج (فارس) اعلام کرد: مسؤولان اماراتی به جای اینکه احمد منصور را بازداشت کنند، باید تلاش‌های حقوقی و انسانی وی را که به نفع شهروندان امارات هستند، ارج بنهند. بد رفتاری با او یا شکنجه‌اش به هیچ وجه او را از تلاش برای تحقق خواسته‌هایش باز نمی‌دارد.

وی ادامه داد: ما طی چندین سال او را که یک مدافع شجاع بوده است، شناخته‌ایم، هرچقدر که هدف قرار گرفتن وی بیشتر شود، عزم و اراده او برای تحقق هدف مطلوبش آشکارتر می‌شود و هدف او این است که همگان به حقوق خود برسند.

در سال ۲۰۱۹، منصور دو بار اعتصاب غذا کرد تا خواسته خود را برای تحقق حقوق اصلی زندانیان مطرح کند که از جمله این خواسته‌ها، پایان یافتن حبس انفرادی وی و دریافت وسایل ضروری بود. دومین اعتصاب غذای وی که ۴۵ روز ادامه یافت و او ۱۱ کیلوگرم وزن خود را از دست داد، نگرانی‌هایی را نسبت به وضعیت جسمانی وی برانگیخت. درخواست‌هایی نیز از سوی سازمان‌های جهانی برای آزادی هرچه سریع‌تر و غیر مشروط وی مطرح شد.

نیروهای امنیتی امارات در ۲۰ مارس ۲۰۱۷ منصور را بازداشت کردند و بیش از یک سال به او اجازه تماس با وکیل را نمی‌دادند و فقط امکان ملاقات‌های محدود با خانواده‌اش را برای او فراهم کرده بودند.

وی بعد از محاکمه غیر علنی به اتهام اهانت به "جایگاه و اقتدار امارات و شخصیت‌های برجسته آن" به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او در حقیقت به صورت مسالمت آمیز خواهان اصلاحات در امارات شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.   در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.   در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.   در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد، اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.   گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسور‌های ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.   در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشور‌های ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا