Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حسینعلی ملانوری بعد از ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از پوستر اولین جشنواره هنر قرآنی دانش، با بیان این‌که دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق سندتحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مستلزم همکاری و تعامل مستمر شرکای فرهنگی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تقویت جنبه آموزش معنوی دانش‌آموزان برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش یزد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تدوین و برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش، از جمله مهمترین برنامه‌های در دستور کار آموزش و پرورش یزد در دارالعباده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزایش بصیرت دینی دانش آموزان را از جمله مهمترین رسالت این جشنواره قرآنی دانست و گفت: این جشنواره قرآنی از روز یکشنبه ۳۰ آذرماه همزمان با ولادت حضرت زینب(س) در سطح استان آغاز و تا پایان امسال ادامه دارد.

ملانوری در خصوص تعداد دانش‌آموزان جامعه هدف در این جشنواره استانی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز از مقاطع تحصیلی ابتدایی دور دوم، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در این جشنواره شرکت ‌کنند.

وی ترویج آیات و مفاهیم قرآنی در حوزه فرهنگ عمومی و تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان رویکرد جدی این جشنواره هنر قرآنی در یزد دانست و بیان کرد: این جشنواره در ۱۴ رشته قرائت، سخنوری(کنفرانس نهج البلاغه)، همخوانی قرآن کریم، انشای نماز، نقاشی، فن بیان، ساخت نماهنگ، تئاتر، خوشنویسی، قصه گویی قرآنی، حافظ خوانی، صنایع دستی قرآنی و طراحی پوستر برگزار می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که دبیرخانه جشنواره در اداره قرآن عترت اداره کل آموزش و پرورش استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره قرآنی می توانند با مربیان پرورشی مدارس خود تماس گرفته و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به نقش موثر جشنواره‌های قرآنی در توسعه بیش از پیش فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: رستگاری هر جامعه در گرو تقویت نظام آموزشی و برنامه‌های فرهنگی است.

وی با بیان این‌که توسعه فرهنگی زیرساخت مهمی برای توسعه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، افزود: تلاش برای توسعه همه جانبه جامعه مهمترین رسالت دستگاه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این که فراگیری دانایی تومان با عمل منجر به آتیه‌ای درخشان برای جامعه خواهد شد، از رایزنی با شورای اسلامی شهر برای استمرار برگزاری این جشنواره با کمک آموزش و پروش استان خبر داد.

وی به رویکرد برگزاری این جشنواره را متفاوت از سایر جشنواره‌های فرهنگی و دانش آموزی خواند و تصریح کرد: دانش آموزان در این جشنواره در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه قران و اهل بیت علیهم السلام تدبیر خواهند کرد و یافته‌های خود را در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد نظر جشنواره ارائه می‌کنند.

ملازینلی وعده داد که آثار برگزیده این جشنواره در هر زمینه‌ای در معرض دید عمومی قرار گیرد تا منجر به دیده شدن بیشتر توانمندی‌های دانش اموزان استان شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره قرآنی دانش رونمایی شد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش جشنواره دانش یزد هنر قرآنی جشنواره هنر قرآنی اولین جشنواره جشنواره قرآنی آموزش و پرورش دانش آموزان قرآنی دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بعد از وقفه‌ای ده ساله، این رقابت‌ها در چهارده شهرستان و منطقه استان آغاز شده است.
فرشید قاسمی افزود: این مسابقات در شهرستان‌ها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.
قاسمی گفت: این مسابقات در دوازده رشته شامل: حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز، مداحی، دعا خوانی و اذان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از هزار و دویست دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قران، یک مرحله به نام مرحله چهارده گانه ایجاد شده است تا دانش اموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در این مرحله دانش اموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت برترین آنها به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد