Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه طالبان تاکید دارد دور بعدی مذاکرات صلح همچنان در قطر خواهد بود رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان گفت که محل دور دوم مذاکرات بزودی مشخص می‌گردد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «معصوم استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: «در روزهای نزدیک، محل برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای صلح مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

استانکزی در این دیدار همچنین عبدالله را در جریان جزئیات فعالیت‌ها، تصمیمات، روش کار و نتایج گفت‌وگوهای 3 ماهه با طالبان قرار داد.

رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان افزود: در اوایل مذاکرات طرف مقابل فکر می‌کرد که هیئت ما از گروه‌های مختلف نمایندگی می‌کند، اما ما ثابت کردیم که از فرد و گروه خاصی نمایندگی نمی‌کنیم، بلکه از کلیت جمهوری اسلامی افغانستان و از تمام اقشار جامعه‌ نمایندگی می‌نمائیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

استانکزی در حالی گفته که بزودی محل دور دوم مذاکرات مشخص می‌گردد که طالبان با رد درخواست دولت افغانستان برای انتقال مذاکرات از قطر به داخل خاک افغانستان تاکید کرد که دور بعدی مذاکرات نیز در قطر برگزار خواهد شد.

عبدالله: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع ادامه‌ گفت‌وگوهای صلح شوداشرف‌غنی: در هر جای افغانستان که طالبان بخواهد آماده مذاکره هستیمشورای عالی مصالحه افغانستان: برای مردم محل مذاکرات با طالبان مهم نیستواکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی: دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می‌شود

پیش از این عبدالله نیز در واکنش به پافشاری دولت افغانستان برای انتقال محل مذاکرات تصریح کرده بود که «محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفت‌وگوهای صلح شود.»

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان دولت افغانستان محل برگزاری گفت وگوهای دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند