Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان اعلام کردند که آنتی بادی‌های خودکار بدن مقابل کرونا ویروس را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث ایجاد طولانی مدت بیماری می‌شوند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از هلث، این آنتی بادی‌ها می‌توانند «آتشی دوستانه» باشند که به مغز حمله می‌کنند و به همین دلیل برخی برای مدت زمان طولانی به کرونا مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عقیده محققان وجود مقادیر زیاد آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن می‌تواند علائم ویروس کرونا را تحریک کرده و باعث ایجاد کووید-۱۹ طولانی شود.
بیماران کرونایی تعداد زیادی آنتی بادی در خون دارند که می‌تواند مبارزه با کرونا را در بدن مسدود کند و به مناطق مختلفی از مغز، عروق خونی و کبد حمله کند.
این مطالعه نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند دلیل برخی از علائم طولانی مدت کرونا مانند خستگی، نفس نفس زدن و مشکلات مغزی باشد.
کووید طولانی چیست و آیا ۴ سندرم متفاوت دارد؟
کووید -۱۹ به عنوان یک بیماری کوتاه مدت ناشی از عفونت با ویروس کرونا توصیف می‌شود. مقامات بهداشتی تمایل دارند که بگویند مردم ظرف مدت دو هفته بهبود می‌یابند. با این حال به طور فزاینده‌‌ای دیده شده که این مورد درباره همه افراد صدق نمی‌کند و مدت دو هفته تنها زمان «حاد بیماری» است.
پروژه بررسی کرونا در بریستول انگلیس نشان داده که علائم طولانی مدت کرونا که از مجموع ۱۱۰ بیمار ظرف ۳ ماه دیده شده که این علائم هفته‌ها پس از گذر از جریان حاد بیماری ادامه داشته است.
خستگی بیش از حد ۳۹٪ - نفس نفس ۳۹٪ - بی‌خوابی ۲۴٪ - درد عضلانی ۲۳٪ - درد قفسه سینه ۱۳٪ - سرفه ۱۲٪ - از دست دادن بویایی ۱۲٪ - سردرد، تب، درد مفاصل و اسهال ۱۰٪ بوده است.
به گفته محققان این عوارض حتی در کودکان نیز دیده می‌شود. در کنار این مشکلات سازمان بهداشت روانی نشانه‌هایی مانند اضطراب و افسردگی را نیز از علائم طولانی مدت بیماری می‌دانند.
به عبارتی کووید طولانی به ۴ بخش تقسیم می‌شود:
سندرم مراقبت ویژه (PICS)
سندرم خستگی ویروسی (PVFS)
آسیب اندام دائمی (POD)
سندرم کووید طولانی مدت (LTCS)
محققان بر این باورند که میزان بالای آنتی بادی در بدن مبتلایان می‌تواند اثرات منفی «آتش افروزی» برای مدت زمان طولانی در بدن ایجاد کند.
ایمونوبیولوژیست و نویسنده این مطالعه «آرون رینگ» در این ارتباط به گاردین گفت: بیماران کرونایی ۱۹ مدل آنتی بادی در بدن تولید می‌کنند که در واقع در پاسخ‌های ایمنی بدن در برابر ویروس تداخل ایجاد می‌کند. به همین دلیل معتقدیم که این آنتی بادی‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا مضر هستند و از آنجائیکه آنتی بادی‌ها می‌توانند به مدت طولانی در بدن باقی بمانند تصور می‌شود که همین موضوع ممکن است در ایجاد بیماری‌های طولانی مدت کرونا نقش داشته باشند.
وی افزود: آنتی بادی‌ها پروتئین‌های مقابله با بیماری هستند که توسط سیستم ایمنی بدن ساخته و ذخیره می‌شوند تا در آینده با چسباندن پروتئین‌های سنبله در برابر مهاجمان مقابله کنند.
از طرف دیگر آنتی بادی‌ها می‌توانند شکل نادرستی برای اتصال بوجود آورند که در عوض به پروتئین‌های سلول‌های انسانی متصل می‌شوند.

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی آنتی بادی ها طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند