Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@14:11:13 GMT

پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۴۰۷۶

پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این نشست در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و پنج کشور (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه) و به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با هدف بررسی روند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجامی برگزار شد و قرار است بیانیه‌ای نیز در این خصوص منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دستور کار کمیسیون مشترک برجام، اظهار داشت: این نشست،  یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام (ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان)  هر ٣ ماه یک بار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود. با توجه به ملاحظات مربوط به کووید-۱۹، این نشست نیز طبق برنامه و همچون بسیاری از نشست‌های بین‌المللی به صورت ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۹۹ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم پیش از نشست امروز در توئیتی نوشت:  موضوع اصلی، چگونگی حفظ توافق هسته‌ای و اطمینان از اجرای کامل و متوازن آن است. نقش آمریکا هم در این خصوص مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

اتحادیه اروپا هم پیش از این دستورکار این نشست را تلاش‌های جاری برای حفظ برجام و روش‌های موثر برای اجرای کامل این توافق از سوی همه طرفین و آمادگی تبادل نظر در سطح وزرا برشمرده بود. 

پربیننده ترین خانه ترامپ پس از ترک کاخ سفید +عکس کنگره ترامپ را پیروز اعلام می‌کند الکترال کالج، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات۲۰۲۰ را تایید کرد/ ترامپ۲۳۲ و بایدن ۳۰۲رأی شناسایی گونه جدیدی از کرونا کدام کشورها میزبان پناهندگان در جهان هستند؟/ ایران در جایگاه هفتم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام کمیسیون مشترک کمیسیون مشترک برجام برجام بدون آمریکا میخائیل اولیانوف کمیسیون مشترک با ایران سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد