Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:07:03 GMT

شناسایی ساختمان‌های ناایمن در منطقه2

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۴۶۹۳

شناسایی ساختمان‌های ناایمن در منطقه2

خبرگزاری آریا - معاون خدمات شهری ومحیط زیست شهرداری منطقه 2 گفت: در راستای ایمن سازی ساختمان های پرخطر و ناایمن، با تشکیل کمیته ایمنی ، شناسایی و صدرو اخطار به مالکان دردستور کار قرار گرفت.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردرای منطقه2،علی اکبرکریمی پوردر نشست کمیته ایمنی که با حضور نمایندگان آتش نشانی و مسئولان شهرداری این منطقه برگزار شد، با تأکید بر اولویت مدیریت منطقه در شناسایی و رفع خطر ساختمان های ناایمن گفت: شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع خطر با ساختمان های آسیب پذیر از منظر ایمنی با اولویت کاربری های درمانی، تجاری، صنعتی، اداری و مسکونی از اهداف کمیته ایمنی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ابراز کرد: براساس بند 14 ماده 55 مبنی بر اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای رفع خطر از بناهای ناایمن و پرخطر ، اقدامات قانونی برای رفع موارد اعلامی سازمان آتش نشانی و خمات ایمنی شهرداری تهران طی بازدید از این اماکن صورت می گیرد.
معاون شهردار منطقه 2تصریح کرد: مرحله نخست فرآیند پیشگیری و افزایش ایمنی ساختمان‌ها ، صدور ابلاغ است و پس از آن در صورت عدم توجه مالکان به صدور اخطار، در نهایت به منظور حفظ جان و مال شهروندان، از طریق مراجع قضایی نسبت به چگونگی فعالیت این مراکز اقدام خواهد شد.
کریمی پور افزود: درحال حاضر بیش از 200ساختمان ناایمن توسط آتش نشانی شناسایی ومعرفی شده است و نواحی 9گانه منطقه اقدامات اجرایی جهت رفع خطر این ساختمان ها را دردستور کار قرار داده اند.
او با اشاره به زمان بر بودن ایمن سازی ساختمان ها برتسریع در روند شناسایی و اجرای فرایندهای قانونی و اداری نسبت به رفع خطر ساختمان ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساختمان ها رفع خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند

همشهری آنلاین،فرخنده رفائی:جنجال قطع درخت یا هنر حفظ درخت؟ درحالی‌که جوسازی‌ علیه مدیریت شهری تهران در رابطه با قطع درختان پارک‌های پایتخت برای اجرای پروژه‌های عمرانی طی یک ‌ماه و نیم گذشته بی‌وقفه ادامه داشته، موارد متعددی از طرح‌های شهری اجرا شده در سال‌های اخیر را می‌توان نام برد که در آنها حفظ حتی یک اصله درخت که در نقشه طرح قرار گرفته، دغدغه شهرداری بوده و به‌گونه‌ای اجرا شده که درخت به بخشی از پروژه تبدیل شود.

در موارد دیگر نیز اگر امکان کار با حفظ درخت فراهم نبوده، اصل بر جابه‌جایی درختان قرار گرفته تا فضای سبز نه چندان گسترده پایتخت از هیچ‌یک از فرزندان خود محروم نشود. در این گزارش نگاهی داریم به ۲ مورد از پروژه‌هایی که با حفظ درخت در دل آن، ادامه یافته یا به بهره‌برداری رسیده‌اند.


درخت ایستگاه مترو بهار شیراز

یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شهری تهران که به‌دلیل حفظ درختی در دل آن به شهرت رسید، ایستگاه مترو بهار شیراز است. این ایستگاه، که یکی از ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران است و در تقاطع خیابان شریعتی و بهار شیراز در منطقه ۷شهرداری قرار دارد اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید، اما حتی پیش از بهره‌برداری نیز نکته‌ای در عکس‌های منتشر شده از این پروژه به چشم می‌خورد که برای دوستداران محیط‌زیست جالب توجه بود.

این عکس‌ها، درختی کهنسال و بلند را نشان می‌داد که تاج آن از سقف مجموعه سر بر آورده بود و کارگران در حریم یک متری آن مراحل پایانی پروژه را انجام می‌دادند. تنه این درخت زیبا در حال حاضر در ورودی ایستگاه بهار شیراز خودنمایی می‌کند و به یکی از جذابیت‌های بصری این ایستگاه تبدیل شده است. این اقدام شهرداری مورد استقبال زیادی از سوی مردم نیز قرار گرفت و عکس‌های آن در سایت‌های خبری و فضای مجازی به‌صورت گسترده دست به‌دست شد.

باغ فردوس و چنار ۸۰ساله

چنار کهنسال باغ فردوس در منطقه یک شهرداری، دیگر درخت کهنسال و باارزشی است که درست در وسط نقشه یک پروژه عمرانی قرار گرفته بود و با تلاش و تمهید زیبای شهرداری این منطقه نه‌تنها قطع یا جابه‌جا نشد، بلکه در دل نقشه طرح جای گرفت.

داستان این بود که محله باغ فردوس به‌عنوان یکی از محله‌های فرهنگی منطقه یک، از داشتن محلی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی محروم بود و درخواست‌های اهالی موجب شد شهرداری ساختمانی را در بوستان قلمستان که محل اسکان کارگران بود برای ساخت سرا درنظر بگیرد.

قرار شد این ساختمان تخریب و سرای محله باغ فردوس به مساحت ۱.۵۵۰مترمربع در ۵ طبقه با امکاناتی شامل کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر، کلاس و کارگاه‌های آموزشی ساخته شود، اما ساخت این ساختمان یک حاشیه داشت و آن این بود که چنار ۸۰ساله این باغ با ۲متر پهنای بن، در وسط نقشه ا طرح جا خوش کرده بود. به نظر می‌رسید برای ساخت بنا لازم است این درخت کهن قطع یا جابه‌جا شود، اما پیمانکار مجموعه، نقشه را طوری طراحی کرد که چنار قدیمی در دل بنا حفظ شود.

به‌گفته سرپرست کارگاه اجرایی این طرح، در تمام مراحل، از گودبرداری تا ساخت، اطراف درخت به ابعاد ۴ در ۵ مترمربع فضایی درنظر گرفته شد تا صدمه‌ای به ریشه این درخت وارد نشود و امروز درحالی‌که کار فونداسیون و سقف طبقه سوم این ساختمان به پایان رسیده، جوانه‌های بهاری این درخت از سلامت آن حکایت دارد.

به‌نظر می‌رسد تاج زیبای این چنار ۲۲متری تا طبقه پنجم این بنا کشیده شود و زیبایی این ساختمان را چندبرابر کند. این درخت زیبا امروز در دل ساختمان خودنمایی می‌کند و تلفیق و همزیستی مسالمت‌آمیز معماری و محیط‌زیست را به رخ می‌کشد.

کد خبر 849516 برچسب‌ها فضای سبز شهرداری

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود