Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در نشست امضای این تفاهم نامه در ارومیه گفت:  این استان در تولید محصولات کشاورزی با تولید ۶.۲ میلیون تن جایگاه خاصی در استان و بازارهای داخلی و خارجی دارد و یکی از ملزومات شکوفایی و بهره وری بخش کشاورزی ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی است.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه ارزآوری و رشد صادرات محصولات کشاورزی استان رابطه مستقیم با نحوه بسته بندی دارد، افزود: تولید یک سوم سیب کشور و صادرات عظیم این محصول به بازارهای خارجی بستر فعالیت و سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و بسته بندی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب در استان تولید می شود که فعالیت صنایع تبدیلی در استان را رونق خاصی بخشیده است.

وی با اشاره به رویکرد جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی بیان کرد: تسهیل مراحل سرمایه گذاری توسط کمیته ویژه ای انجام می‌گیرد و به دنبال این امر شاهد افزایش درخواست های سرمایه گذاری هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ایجاد کشاورزی پایدار، تکمیل طرح های نیمه تمام،‌توسعه گلخانه ها و تکمیل زنجیره تولید تاکید کرد و افزود: راه توسعه کشاورزی در زیربخش های مختلف به ویژه مقوله زنجیره تولید جذب سرمایه گذار و رفع موانع فراروی آنهاست.

در این جلسه تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۰ میلیون دلار در بخش سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی به امضا رسید.

جمعیت بهره بردار کشاورزی استان آذربایجان غربی ۲۳۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

 درباره سایر تولیدات و پتانسیل‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی باید گفت این استان ۸۳۰ هزار هکتار زمین‌ قابل کشت دارد که از این میزان، ۴۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۱۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۲۰ هزار هکتار باغ بوده که ۴۶ نوع محصول در این اراضی تولید می شود.

 سالانه ۱۶ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید می شود، که اگر صنایع فرآوری هم به آنها اضافه شود، درآمد خوبی برای استان ایجاد می‌ شود.

سالانه ۲۲ هزار تن تولید عسل در این استان انجام می شود و اولین تولید کننده عسل کشور، این استان است.

در  آذربایجان‌غربی تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتنی چغندر قند در ایام اوج تولید نیز ثبت شده که ۳۰ درصد تولید کشوری است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سرمایه گذاری اخبار کنکور محصولات کشاورزی آذربایجان غربی سرمایه گذاری هزار هکتار بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی