Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:06:11 GMT

مردم ایران مدیون جامعه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۵۲۴۷

مردم ایران مدیون جامعه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) عصر امروز در دیدار با جمعی از پرستاران در مرقد مطهر امام راحل اظهار کرد: بیماری کرونا همه افراد را مستقیم یا غیرمستقیم درگیر کرده و جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور در این خصوص خدمات ارزنده‌ای دارند.

وی گفت: در مورد زدودن غم از روح و جان بیماران و دردمندان روایات زیادی وارد شده است و همانگونه که می‌دانیم نماد بسیار بزرگ و پررنگ پرستاری، حضرت زینب(س) است که هم تیمارداری بیماران، هم پرستاری فرزندان و هم کاروان داری کاروانی را بر عهده داشت که دچار مصیبت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت حرم مطهر امام راحل ادامه داد: طبق روایات اگر شخصی به یک فرد ضعیف کمک کند خداوند سبحان به او کمک می کند و زندگی او را گشایش می‌دهد البته این کار نماد انسانیت است و در شعر سعدی نیز می‌خوانیم «چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» 

خمینی با بیان اینکه اگر شما به دردمندان کمک و یاری رسانید خداوند سبحان نیز به شما مدد می‌رساند، افزود: در ادامه روایت آمده که در روز قیامت هم خداوند ملائکه‌ای را برای آن‌ها قرار می‌دهد که برای برداشتن ترس روز رستاخیز به او کمک کنند تا از پل صراط عبور کند و به جنت برسد.

وی با اشاره به اینکه دعای بیمار در حق پرستار حتماً به اجابت می‌رسد، بیان کرد: من اطمینان دارم که مردم ایران همیشه مدیون بخش سلامت بوده‌اند اما اکنون که مشکل کرونا بر جهان سیطره انداخته بیش از هر زمان دیگری مدیون برادران و خواهران خودشان در نظام سلامت هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت امام خمینی پرستار پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری متن کامل پیام تبریک غلامعلی حیدری استاندارچهارمحال وبختیاری به شرح ذیل است:

جایگاه آرمانی معلم در جامعه اسلامی جایی است که رسول گران‌قدر اسلام (ص) مقام معلم را بدان جهت که پرورش روح انسان را به عهده دارد، هم‌سنگ مقام انبیاء دانسته‌اند.

بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است او که زکات علمش را بی‌دریغ و از عمق جان، بذل روح تشنه دانش‌آموزانش می‌کند و نهال نوپای دانش را در مزرعه ذهنشان می‌پروراند.

معلم باغبان اندیشه‌ها و نگاهبان ایمان است، الفبای عشق را در نهاد جان دانش‌آموز حک می‌کند، مشق راستی و درستی به او می‌آموزد و ضمیر پاکش را با ایمان و معرفت تربیت می‌کند، پژواک دانایی را در کشاکش قرن‌ها ماندگار ساخته و معمار جاویدان تمدن‌ها، ترسیم کننده آینده‌های درخشان بشریت، تبلور فرزانگی و نماد مُبرز فرهیختگی است.

دوازدهم اردی‌بهشت‌ماه سالروز شهادت علامه شهید آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشته و زحمات این عزیزان را ارج می‌نهیم، در کنف الطاف خاصه الهی، سرافراز و سلامت باشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901660

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد