Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در جریان پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه، امروز به استان البرز سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت منبع انسانی قوه قضاییه، جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز در راستای دستورات حجت الاسلام رئیسی با حضور امین حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مدیران وی در محل دادگستری استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری این استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جمعی از معاونان رئیس کل و اعضای شورای مدیران دادگستری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست  امین حسین رحیمی با اشاره به نیازهای استان البرز در حوزه منابع انسانی عنوان کرد: نیازسنجی و کاربینی‌هایی که بر اساس شاخص‌های‌ متعددی انجام شده نشان می‌دهد، رفع مشکلات استان البرز در حوزه منابع انسانی نیازمند تخصیص منابع بیش از مصوبات سفر آیت الله رئیسی به استان البرز است.


این مقام عالی قضایی عدالت در توزیع منابع انسانی را یکی از موارد مورد تاکید آیت الله رئیسی برشمرد و متذکر شد: تلاش خواهیم کرد در دوره جدید، نیازهای استان البرز و سایر استان‌های کشور را بر اساس مدل‌های نیازسنجی و کاربینی مورد بررسی قرار داده و نسبت به تخصیص منابع و نیروی انسانی اقدام کنیم.

 رحیمی با تشریح اهمیت تامین نیروی انسانی در قوه قضاییه خاطر نشان کرد: به دلیل همین اهمیت، حتی در دوران شیوع کرونا که بیشتر امورات کشور را متاثر ساخته است امور آموزشی و تربیتی قضات حتی برای یک روز تعطیل نشده و تلاش شده با روش‌های غیرحضوری جایگزین این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نداشتن منابع مالی متناسب با نیازها و ساختار قوه قضائیه یکی از معضلات بزرگی است که در موضوع پرداخت حقوق و دستمزدها و جذب نیرو ایجاد مانع می کند، از پیگیری های خاص رئیس قوه قضائیه برای حل این موانع خبر داد و تاکید کرد: مترصد هستیم با پیگیری راهکارهای قانونی، دغدغه معیشت قضات و کارکنان اداری قوه قضائیه را برطرف کنیم.

 معاون رئیس قوه قضائیه به تبیین دیدگاه‌های رئیس محترم قوه قضائیه در زمینه احقاق حق پرداخت و بیان کرد: از زمانی که با آمدن آیت الله رئیسی موضوع تحول در قوه قضائیه مطرح شده است ایشان همواره تاکید کرده‌اند که از آنجایی که وظیفه قوه قضائیه احقاق حق است مردم باید تحول در این زمینه را احساس کند که لازمه آن داشتن دغدغه اجرای عدالت در قضات است.

وی یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه را توصیه به برخورد صحیح با مردم بیان کرد و افزود: تکریم مراجعان توسط کارکنان و تکریم قضات و کارمندان توسط مدیران باید در دستور کار قرار گیرد؛ لذا در زمینه پرونده‌های قضایی اینکه گفته شود در هر حکم صادر شده یکی از طرفین ناراضی خواهد بود غیر قابل قبول است.

معاون رئیس قوه قضائیه یکی از معضلات کشور را افزایش روز افزون میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها دانست و تصریح کرد: این مشکل با تخصیص نیرو و منابع حل نخواهد شد بلکه باید با اصلاح روندها، قوانین را در راستای قضازدایی و جرم زدایی اصلاح کرد.

رحیمی از اختصاص قضات حاضر در دوره اخیر کارآموزی قضایی به استان البرز با رعایت چارچوب های قانونی خبر داد و گفت: در خصوص سایر نیروهای قضایی مورد نیاز استان در کارگروه مشترکی این نیازها مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات برای اختصاص نیرو به تناسب نیازهای استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: مصوبات سفر در خصوص نیروهای شرکتی در حال انجام است.

معاون رئیس قوه قضائیه کسب رتبه برتر تعالی فرهنگی برای سومین سال متوالی و تندیس بلورین برای اولین بار در کشور توسط دادگستری استان البرز را مرهون تلاش معاون فرهنگی دادگستری استان البرز و حمایت های رئیس کل و سایر مسئولان دادگستری این استان دانست و لوح تقدیر با امضای رئیس قوه قضائیه و تندیس بلورین را به رئیس کل دادگستری استان البرز اهدا کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه رحیمی قوه قضاییه دادگستری استان البرز رئیس قوه قضائیه استان البرز منابع انسانی قوه قضاییه مصوبات سفر رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد