Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:45:59 GMT

نامه رهبر معظم انقلاب بودجه ۱۴۰۰ را واقع گرا می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۵۹۱۲

نامه رهبر معظم انقلاب بودجه ۱۴۰۰ را واقع گرا می کند

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تاکید رهبر معظم انقلاب برداشت دولت از صندوق توسعه ملی از این پس قانونمند ودر شرایط ضروری انجام خواهد شد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یادآورشد: عدم اجازه رهبری برای برداشت خارج از سقف ۲۰ درصدی منابع صندوق توسعه ملی یک الگوی مدیریتی در تنظیم بودجه و لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بابل با انتقاد از غیر واقعی بودن ارقام بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی دولت افزود: محاسبات نادرست دولت در فروش نفت و درآمدهای گمرکی و مالیاتی کسری ۱۹۰ هزار میلیارد تومانی را برای سال آینده رقم خواهد زد.

کریمی فیروزجایی با اشاره به شرایط جدید تنظیم و تصویب بودجه گفت: مجلس با جلوگیری از کسری بودجه کاهش فشار بر مردم را در سال آینده در دستور کار دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت روزآمدی اقتصاد در فرآیندهای توسعه ملی یادآور شد: اقتصاد کشور در شرایط کنونی از عدم انسجام و فقدان یکپارچگی در لایه‌های تصمیم سازی رنج می‌برد.

کریمی فیروزجایی لزوم اتخاذ سیاست‌های انقباضی در هزینه کرد دولت را خاطر نشان کرد وافزود: نگرانی مجلس از افزایش بودجه جاری قوه مجریه و هزینه کرد اعتبارات جاری در نیمه اول سال و بدهکار کردن دولت بعدی جدی است.

این نماینده مجلس رصد و پایش برخط دیوان محاسبات بر نحوه هزینه کرد اعتبارات جاری وعمرانی را ضروری دانست وافزود: نظارت برخط دیوان محاسبات انحراف بودجه‌ای دستگاه‌ها و شکاف درآمدها و هزینه کردهای دولت را کاهش خواهد داد.

کریمی فیروزجایی گفت: افزایش قدرت اقتصادی مردم و کاهش هزینه‌های دولت به همراه واقعی شدن منابع درآمدی درقانون بودجه، راهبرد اساسی مجلس در تدوین و تصویب بودجه سال آینده است.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: قانون بودجه به عنوان سند مادر کشور در روند توسعه باید تابع الزامات قانونمند وعاری از رویاپردازی باشد.

کد خبر 5097915

منبع: مهر

کلیدواژه: علی کریمی فیروزجایی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد شب یلدا کرمانشاه گرگان آلودگی هوا شهرستان کرج هفته پژوهش قاسم سلیمانی عکس استانها کریمی فیروزجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور