Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ایران خواستار صلح و ثبات برای کل جهان است و همواره از گفتگوهای سازنده استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد که کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در واقع واکنشی به اقدامات یکجانبه آمریکا بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس از اقدامات یکجانبه دولت ترامپ که درنهایت باعث شد که ایران نیز تعهدات هسته‌ای خود را کاهش دهد انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در خصوص کاهش تعهدات هسته‌ای ایران به سی‌بی‌اس گفت: « ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد و همان‌طور که می‌دانید این اتفاق در خلأ رخ نداده است. این فعالیت‌ها در چارچوب یک توافق که در سال 2015 به امضای پنج عضو دائم شورای امنیت شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین به اضافه آلمان [کشورهای 1+5] و نیز اتحادیه اروپا رسیده است، انجام می‌شود.»

وی افزود: «شما به یاد می‌آورید که ایالات متحده در سال 2018 از توافق خارج شد و [یک سال] پس از آن، ایران نیز تصمیم گرفت که به تدریج پایبندی خود به این توافق را کاهش دهد.»

گروسی ادامه داد: «در اینجا من باید به یک حرکت مثبت در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران اشاره کنم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز در آنجا حضور دارد و می‌گوید که چه چیزی در حال رخ دادن است. شرایط آینده تا حد زیادی بستگی به تصمیمات کشورهای عضو توافق دارد و من معتقدم که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده استقرار دولت جدید در واشنگتن و سایر عوامل دست به دست هم دهند تا ما امیدوار باشیم که مذاکراتی انجام شود.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه با اعلام اینکه امیدواری است که دولت آینده آمریکا به تعهدات گذشته خود [در قبال ایران و برجام] احترام بگذارد، تأکید کرد: «ایران خواستار صلح و ثبات برای همه جهان است و خواستار گفتگوی سازنده با هر کشوری است که مسیر گفتگو را برگزیند.»

وی در خصوص ابراز نگرانی مقامات غربی از کاهش تعهدات هسته‌ای ایران نیز گفت: واقعیت این است که سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران در حال حاضر پایین، اما بالاتر از سطح مورد توافق است. این مسئله باعث نگرانی‌هایی شده است. البته ایران هم دلایل خاص خود را دارد؛ آنها این دلایل را برای ما در وین و برای کل دنیا توضیح می‌دهند. آنها می‌گویند: «دیگران خارج شدند، ما خارج می‌شویم.»

هشدار «گروسی» درباره افزایش تنش‌ها در پی ترور شهید «فخری‌زاده»گروسی: تاکنون نشانه‌ای دال بر محدودیت همکاری‌های ایران با آژانس دریافت نکرده‌ایمواکنش غریب آبادی به اظهارات گروسی درباره برجامگروسی: همکاری‌های ایران و آژانس در سطح خوبی قرار دارددیدار گروسی با وزیر خارجه آلمان با محوریت حفظ برجامگروسی با اشاره به بازرسی‌های اخیر در ایران: امیدوارم بدون موانع بتوانیم فعالیت کنیم

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش تعهدات هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه تایید کرد که مدیرکل این نهاد رافائل گروسی برای دیدار با مقامات ایرانی ششم تا هفتم مه (۱۷-۱۸ اردیبهشت) به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی دیروز از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

براساس اعلام کمالوندی، مدیرکل آژانس در این سفر ضمن شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران با مقامات ایرانی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران قرار است ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند