Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آنها مختل شده است، مقرر گردید:

١– به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ١٢٠ هزار تومان پرداخت شود

٢ – به سایر افراد با مشخصات زیر نیز ماهیانه ١٠٠ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

   افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند

   افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند

    افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند. 

    افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

گفتنی است این وجوه از آذرماه به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.

اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ٢۴ روز ١٣٩٩/٩/٢٧ به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس  (قانون پرداخت یارانه کالاهای اساسی) از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده بود مقرر شده بود به مدت 6 ماه تا پایان سال جاری یارانه جدید به 60 میلیون نفر پرداخت شود. اعتبار کلی برای پرداخت این یارانه 30 هزار میلیارد تومان عنوان شده بود. در گزارش سازمان برنامه اعلام شده است به تمام افرادی که در گروه یارانه معیشت قرار دارند نیز ماهیانه 100 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

پربیننده ترین انجام همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از کشوری ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۹/۲۶ جهش دوباره دلار محتمل نیست/ تب سرمایه‌گذاری در بازار ارز فروکش کرد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۹/۲۵ حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در دستور کار کمیسیون تلفیق/ کلیات بودجه برای اصلاح به پاستور عودت داده می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یارانه یارانه نقدی واریز یارانه دریافت یارانه کمک معیشتی یارانه معیشتی کمک هزینه معیشتی یارانه معیشتی واریز واریز یارانه معیشتی آذر کمک معیشتی دولت ثبت نام کمک معیشتی سایت کمک معیشتی سامانه کمک معیشتی کد کمک معیشتی کمک معیشتی دولت به مردم اعتراض به کمک معیشتی پیگیری کمک معیشتی ثبت نام کمک هزینه معیشتی سایت کمک معیشتی دولت ثبت نام معیشتی یارانه یارانه معیشتی اعتراض سامانه یارانه معیشتی سایت یارانه معیشتی یارانه حمایتی معیشتی یارانه معیشتی دولت کرونا وام یارانه نقدی وام کرونا وام یک میلیون تومانی تسهیلات کرونا وام یک میلیونی وام ۱ میلیونی وام یک میلیون وام کرونایی وام ۱میلیونی یارانه یارانه نقدی دولت ثبت نام یارانه نقدی سایت یارانه نقدی سامانه یارانه نقدی یارانه نقدی دولت به مردم اعتراض به یارانه نقدی پیگیری یارانه نقدی یارانه نقدی واریز یارانه نقدی اعتراض کمک معیشتی آبان ماه واریز کمک معیشتی آبان واریز یارانه معیشتی آبان یارانه معیشتی آبان ماه یارانه نقدی آبان ماه واریز یارانه نقدی آبان یارانه نقدی آذر ماه کمک معیشتی آذر ماه واریز کمک معیشتی آذر یارانه م هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز شوراها، گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

شوراها باید مشارکت مردم در حل مشکلات را تسهیل کنند

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس، گفت: مجلس یازدهم سرانجام طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است و گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است.

سوداگران و دلالان در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع اشکالات شورای نگهبان است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی‌رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنان نبوده است.

قالیباف اظهار کرد: این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود که آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی سه هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداهای شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی را چه فرد حقیقی باشد چه حقوقی پرداخت کند.

مالیات بر سفته‌بازی برای کند کردن تیغ سوداگران است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مالیات، مالیات بر سوداگری و سفته بازی است و برای ایجاد آرامش در بازار و کند کردن تیغ سوداگران است. این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسؤولیت تصویب آن نداده بود.

وی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها این قانون مهم را همانطور که قبلاً در تابستان سال ۹۹ وعده داده بود، تصویب کرد. مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی آن دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است