Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:04:42 GMT

ایران خواستار خروج آمریکا از سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۲۸۱

آفتاب‌‌نیوز :

مجید تخت‌روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره سوریه افزود همه باید حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را به طور کامل محترم بشمارند.

وی با هرگونه اقدامات جدایی‌طلبانه و ابتکارات نامشروع خودگردان در سوریه، مخالفت و ادامه داد تمام نیروهای خارجی که حضورشان بدون اجازه دولت سوریه است، باید این کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به حل سیاسی بحران سوریه متعهد است و بار دیگر این پیام در سفر اخیر وزیر خارجه سوریه به تهران، تاکید شد و طیف گسترده‌ای از مسائل، از جمله راه‌های تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کاهش رنج مردم آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

تخت‌روانچی همچنین با اشاره به رایزنی اخیر نماینده ویژه ایران در امور سوریه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات روند سیاسی از جمله نشست اخیر کمیته قانون اساسی این کشور، تاکید کرد این کمیته باید بدون هر گونه دخالت یا فشار خارجی یا تعیین هرگونه مهلت تصنعی برای فعالیت آن، به کار خود ادامه دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: مکان‌هایی چون ادلب نباید به پناهگاه امنی برای گروه های تروریستی تبدیل شوند و ضمن تلاش کامل برای حفاظت از جان غیرنظامیان، مبارزه با تروریست‌ها باید تا حذف کامل تهدید آنها ادامه یابد.

تخت‌روانچی تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه را نیز به شدت محکوم کرد و گفت این ماجراجویی‌های نظامی تحریک‌آمیز باید متوقف شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تسهیل بازسازی سوریه و بازگشت امن و داوطلبانه پناهندگان و آوارگان داخلی به مکان‌های اصلی اقامت خود در سوریه، اظهار کرد: منافع میلیون‌ها پناهنده سوری نباید به خاطر تحقق منافع سیاسی چند قدرت خاص به گروگان گرفته شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: هر اقدامی در به تاخیر انداختن بازگشت آنها فقط موجب افزایش و طولانی شدن رنجشان می‌شود.

تخت‌روانچی گفت تحریم‌های یکجانبه به ویژه تحریم‎های آمریکا، آسیب‌پذیرترین اقشار را بیشتر از دیگران هدف قرار می‌دهد و بر رنج‌های آنها می‌افزاید و این اقدام غیر انسانی باید متوقف شود.

وی تصریح کرد ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه در مبارزه و غلبه بر تهدید تروریسم و اشغال خارجی ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجید تخت روانچی سوریه آمریکا تخت روانچی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند