Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی جلالی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه کرمان به همراه معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: ۱۴ بقعه شاخص کشوری و ۲۲ بقعه شاخص استانی در استان کرمان وجود دارد که تمامی آنها در یک مرکز به نام افق دایر شده که در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزهای انجام شده دریافت سند برای موقوفات استان کرمان در دستور کار ویژه قرار دارد، ادامه داد: در این زمینه در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهارداشت: تصویب ماده پنج قانون امور اوقاف رویکرد جدیدی است که طی یکسال گذشته در سازمان اوقاف اتفاق افتاده و بالطبع در سایر استان های کشور از جمله استان کرمان ساری و جاری شده است.
حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: اولین هیات امنا برای موقوفات حوزه های علمیه در استان کرمان ایجاد شد که اعضای آن شامل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، نماینده خبرگان رهبری و مدیرکل اوقاف و امور خیریه هستند.
وی از ایجاد کارگاره آموزش و تولید سنگ های قیمتی در پرورشگاه دیلمقانی با مشارکت سرمایه گذار خبر داد و گفت: نصب پنل های خورشیدی در شهرستان راور در راستای احیا و بهره وری موقوفات استان نیز انجام شده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان اخبار کنکور اوقاف و امور خیریه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس