Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی گفت: تاکنون یک شناسنامه برای فرزندی که از مادر ایرانی و پدر خارجی به دنیا آمده در اصفهان صادر شده و منتظر دریافت پاسخ استعلامات مورد نیاز برای صدور شناسنامه برای دیگر متقاضیان هستیم.

استاندار اصفهان افزود: اجرای این قانون بر اساس آیین نامه و شیوه نامه اجرایی در اصفهان شروع شده و خوشبختانه به نتایج مثبتی رسیده است و تا کنون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان ۲ هزار و ۹۸۲ نفر فرزند مادر ایرانی ثبت نام کردند که حدود ۴۸ درصد آن‌ها بالای ۱۸ سال و مابقی زیر ۱۸ سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این تعداد مجموعا از یکهزار و ۴۰۰ خانوار می باشند ، تصریح کرد: جلسات مناسبی با ارگان‌های مربوطه برای اجرای بهتر قانون برگزار شده است و حدود ۶۰۰ نفر پرونده برای متقاضیان تشکیل و استعلامات مورد نیاز از ارگان‌های مربوطه همچون ثبت احوال انجام شده است.

رضایی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که معاونت حقوقی ریاست جمهوری مشکلاتی را که به صورت مکتوب از سوی استانداری اصفهان اعلام شده بررسی و جوابیه‌ای ارسال کند تا ابهامات موجود بر طرف شود و ارگان‌های مربوطه در این راستا باید ظرف سه ماه به استعلامات پاسخ دهند، همچنین حجم بالای متقاضیان و نبود امکانات و نیروی به تعداد کافی از جمله مشکلات است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فراهم کردن مدارک توسط متقاضیان، بعلت عدم دسترسی به مدارک تولد و ازدواج و مدارک هویتی مشکلاتی را در تکمیل پرونده برای آن‌ها بوجود آورده است.

وی گفت: مطابق قوانین و مقررات خانم‌های ایرانی پیش از ولادت فرزند باید دارای تابعیت ایرانی باشند این در حالیست که تعدادی از مادران ایرانی در زمان تولد فرزند تابعیت ایرانی نداشته‌اند به ویژه آن دسته از هم‌وطنانی که بیشتر در عراق ساکن بودند و این موضوع تشکیل پرونده برای آنها را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مادر ایرانی شناسنامه قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران