Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک مقام بلندپایه سابق سازمان موساد در مستندی که درباره عملیات‌های ترور موساد از تلویزیون این رژیم پخش شد، اذعان کرد، اسرائیل ضربات دردناکی از ایران دریافت کرده که افکار عمومی از آن مطلع نشده است.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه‌شب مستندی از عملیات‌های تروری پخش کرد که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) در دهه‌های اخیر اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وبگاه خبری «رأی الیوم» نوشت، در این مستند ترور دانشمند هسته‌ای ایران محسن فخری‌زاده که ماه گذشته ترور شد به شکل نمایشی به تصویر کشیده شد. تهیه‌کننده این مستند الون بن داوِد تحلیلگر امور نظامی اسرائیلی است و در مستند تأکید کرد که اسرائیل تا این لحظه مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.
در این مستند، رام بن باراک نایب رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت، ایرانی‌ها بسیار باهوش، باپشتکار و باتجربه هستند. او اشاره کرد که اسرائیل در دوره‌های گذشته ضربات از آنان (ایرانی‌ها) دریافت کرده‌اند بدون آنکه مردم بدانند. او به نقش نظارت نظامی اسرائیل که مانع نشر چنین اخباری می‌شود اشاره‌ای نکرد.
این مقام سابق موساد در پاسخ به سوالی در خصوص پاسخ ایران به ترور دانشمند خود گفت اصلا بعید نیست که تهران عملیات انتقام‌جویانه علیه اسرائیل اجرا کند. این عملیات هم لزوماً داخل اسرائیل [فلسطین اشغالی] نیست. ایران توانایی اجرای عملیات داخل اسرائیل را دارد؛ امری که -به ادعای او- تاکنون اتفاق نیفتاده است.
این مستند همچنین شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان بلندپایه در دو سازمان موساد و شاباک است... در این مستند به عملیات ترور شهید ابوجهاد در تونس و یحیی عیاش در غزه اشاره شده و تامیر حییم رئیس سابق شعبه جمع‌آوری اطلاعات موساد به این سوال که آیا اسرائیل حاضر است همه‌چیزش را برای عواملش بدهد تا مأموریت جاسوسی خود را بتوانند انجام بدهند، پاسخ نداد اما گفت که اسرائیل در عملیات خارجی از مزدوران خارجی نیز استفاده می‌کند اما تکیه بر عوامل اسرائیلی تضمین بیشتری دارد.
رأی الیوم نوشت: از دنبال کردن مستند کامل روشن بود که اسرائیل به طور غیررسمی روایت ایران از کشته شدن [شهادت] فخری‌زاده را قبول دارد که در آن آمده است که مهم‌ترین مرد برنامه هسته‌ای ایران از طریق فناوری بسیار پیشرفته ترور شده به طوری که تیم ترور عملیات را بعد از آن انجام داده که از منطقه [ترور] دور شده بود چرا که ترور را با کنترل از راه دور انجام داده‌اند و حتی صاحب خودرویی که مسلیل روی آن نصب شده بود، دو روز قبل، خاک ایران را ترک کرده بود.
رأی الیوم افزود: بدون اینکه مسئولیت این ترور بر عهده گرفته شود، از این دستاورد تاریخی اسرائیل تمجید و گفته شد که ایران ضربه‌ای سخت دریافت کرد چرا که حرف از مردمی بسیار مهم برای برنامه هسته‌ای ایران است؛ علاوه بر اینکه او یکی از شخصیت‌های دارای بیشترین حفاظت بوده و دسترسی به او خودش نوعی موفقیتی چشمگیر محسوب می‌شود. به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل‌آویو در این مستند بیان شد که فخری‌زاده می‌دانسته که موساد در پی اوست.
رأی الیوم همچنین با بیان اینکه این مستند در دل خود تهدیدهایی علیه ایران داشت مبنی بر اینکه اسرائیل فناوری پیشرفته‌ای برای اجرای عملیات‌ها دارد، نوشت: نیاز به بیان نیست که زمان پخش این مستند هم بی‌هدف نیست و می‌توان آن را در چارچوب جنگ روانی قلمداد کرد به دو دلیل؛ اول اینکه تلاش کرد قدرت موساد را بسیار بزرگ جلوه دهد و دوم اینکه تأکید کرد که رژیم اشغالگر عملیات‌های ترور و اقدامات خرابکارانه را برای رسیدن به اهدافش ادامه می‌دهد. برچسب ها: موساد

منبع: خرداد

کلیدواژه: موساد رأی الیوم عملیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار امان‌الله گشتاسبی ظهر پنج‌شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت مقام معلم در سنندج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم در خصوص استاد شهید مطهری عنوان کرد: شهید مطهری یک الگوی ناب و به تمام معنا معلم بود که بهره گیری از زندگی ایشان به عنوان سرمشق و الگو برای جامعه فرهنگیان ما یک لازمه و ضرورت محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز معلمان ما وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و آن هم تربیت شاگردانی در تراز انقلاب است که شهید مطهری نیز این رسالت سنگین را عملیاتی کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: تمام تلاش دشمن این است که از رشد، تعالی و ترقی نوجوانان و جوانان این سرزمین جلوگیری به عمل آورد و برای انجام این کار به حربه‌های گوناگونی متوسل می‌شود

گشتاسبی خطاب به فرهنگیان اضافه کرد: هم شما و هم جامعه دارای شرح وظایف و انتظاراتی است که باید با درک متقابل و صحیح از آن به یک گفتمان سازنده برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم رسید.

وی تصریح کرد: باید با اجرای عدالت اجتماعی مورد تاکید امامین انقلاب و شهید مطهری، از سو استفاده دشمن برای تغییر ذهنیت افکار عمومی، ناکارآمد نشان دادن سیستم و تخریب نهادها و ارزش‌های انقلاب جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه باید از منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نهایت بهره را ببریم، گفت: ما و شما فرهنگیان ارجمند باید تا آنجا که می‌توانیم در مساله جهاد تبیین ورود کنیم تا دستاوردهای شگرف نظام مقدس اسلامی در تمامی ابعاد به خوبی در منظر افکار عمومی قرار بگیرد.

کد خبر 6095095

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند