Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@12:42:26 GMT

نگاه واقع بینانه به مقوله پژوهش داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۶۷۰

نگاه واقع بینانه به مقوله پژوهش داشته باشیم

مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های معاونان پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عملگرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه‌های پژوهشی جدیت به خرج دهیم.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیر امور مدارس علمیه قم در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه قم با اشاره به تغییرات مدیریتی در معاونت پژوهش، اظهار کرد: پژوهش نیازمند تغییرات و تحولات بسیاری است و باید گفت مرکز مدیریت و ستاد کاری در عرصه پژوهش و تهذیب انجام نداده است نه اینکه نخواسته‌اند بلکه از توان آنها خارج بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: باید از معاونین پژوهش قدردانی کرد چرا که با وجود بودجه کم پژوهش این عزیزان به کار خود ادامه داده‌اند و این بسیار ارزشمند است.

مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: باید از نگاه عرشی به مقوله پژوهش دست برداریم و کمی فرشی و به عبارت دیگر واقعی‌تر به پژوهش بپردازیم و فضای مدارس و توان آنها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: پژوهش امری دیر بازده است اما وقتی به نتیجه برسد آثار آن ماندگار خواهد بود، بنابراین باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام عباسی گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های معاونین پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عمل‌گرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه‌های پژوهشی جدیت بیشتری به خرج بدهیم.

وی افزود: پژوهش خود را در فرایند نشان دهد به طوری که تعلیم بدون پژوهش اتفاق نیفتد و در روند ارزشیابی طلاب این نکته باید لحاظ شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های علمی حالت سوری دارند بنابراین به زودی گروه‌های علمی تربیتی دچار تغییراتی خواهند شد و از حالت سوری خارج می‌شوند و واقعی‌تر و میدانی تر خواهند شد.

بنابه گزارش رسا، مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: از دو مسیر نسبت به تقویت و حمایت گروه‌های علمی و تربیتی اقدام شده است، مسیر اول بهره‌ گیری از هدیه طرح تکریم رهبر معظم انقلاب است و مسیر دوم اینکه ردیف بودجه مستقلی را برای گروه‌های علمی دنبال می‌کنیم که امیدواریم محقق شود.

کد خبر 462181

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پژوهش هفته پژوهش عمل گرایی دیدگاه های پژوهشی مدارس علمیه قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گروه های علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم