Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عصر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته بهره‌وری استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌وری در ساختار اداری که در برنامه دوم توسعه تدوین شد، باید در دهه‌های گذشته در گام اجرایی قرار می‌گرفت که این مهم در سال‌های گذشته مغفول ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ساختار و تشکیلات سازمان بهره‌وری در دهه ۷۰ در کشور پا گرفته است؛ اما به معنای واقعی در دهه‌های بعد از آن در گام اجرایی قرار نگرفت.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری از رویه‌هایی است که سازمان بهره‌وری ایران دنبال می‌کند و مفهوم بهره‌وری ریشه در نگاه توسعه‌ای دارد.

پهلوانی بیان کرد: بهره‌وری از ریشه و اساس برآمده از صنعت است و باید با رویکرد‌های تخصصی و اصلاح فرآیند‌های مُخل برای ایجاد بهره‌وری در ساختار اداری به معنای واقعی در تلاش بود.

وی افزود: در اجرای بهره‌وری در ساختار نظام اداری کشور علاوه بر اینکه از کشور‌های توسعه‌یافته عقب هستیم؛ بلکه بین کشور‌های درحال توسعه هم ایران رتبه قابل قبولی ندارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اظهار کرد: اصلاح نظام استخدامی کشور و توجه به آموزش نیروی انسانی و بهره‌گیری از جوانان متخصص و خلاق در کار از الزامات نظام بهره‌وری در کشور است.

پهلوانی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید مکلف به ارائه برنامه برای اجرای طرح مهم بهره‌وری در ساختار اداری کشور باشند.

 

ضرورت اعتماد به جوانان برای انتصابات مدیریتی

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این جلسه تأکید کرد: یکی از شاخص‌های بهره‌وری در ساختار اداری کشور جذب و پرورش جوانان مسلط به کار، متخصص و خلاق در دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: یکی از رویه‌های مثبت برای اجرای نظام بهره‌وری در ساختار اداری کشور، اعتماد به جوانان برای انتصابات مدیریتی است و باید ساختار اداری کشور برای اجرای طرح بهره‌وری و توسعه‌ای اصلاح شود.

استاندار سمنان اظهار کرد: اصلاح رویه‌های گذشته برای اجرای طرح بهره‌وری تنها نباید به بدنه دستگاه‌های اجرایی معطوف شود؛ بلکه این تغییر قوانین باید در سطح کلان هم اتفاق بیفتد.

آشناگر عنوان کرد: در ساختار اداری کنونی باید تغییر و تحولات زیادی برای توسعه کشور و بهره‌وری اتفاق بیفتد و با آموزش مستمر به نیرو‌های انسانی می‌توان روند بهره‌وری در ساختار اداری را تسهیل کرد.

 

نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی فرسوده هستند

وی گفت: قبول کنیم که نیروی انسانی کنونی در دستگاه‌های اجرایی نیمه خسته و فرسوده هستند و نیاز است نیروی انسانی ادارات بازسازی شوند.

استاندار سمنان افزود: همواره از توسعه و توجه به بهره‌وری در ساختار اداری کشور حمایت کردیم و حتی گام‌های کوچک و مستمر در این حوزه می‌تواند برای آبادانی کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

آشناگر عنوان کرد: قوانین قدیمی برای اصلاح ساختار اداری باید برچیده شود و در بهره‌وری باید از کلی‌گویی اجتناب کرد.

 

اجرای طرح‌های اقتصادی باید بر اساس راهبرد‌های تعیین شده باشد

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز بیان کرد: کمیته بهره‌وری در استان سمنان با بررسی شاخص‌های مختلف در یک سال گذشته باجدیت در دستور کار بوده و به‌کارگیری ظرفیت‌های مغفول برای توسعه در برگزاری این کمیته لحاظ شده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های اقتصادی باید بر اساس راهبرد‌های تعیین شده باشد و باید دستگاه‌های اجرایی بر مبنای نگاه توسعه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار در تلاش باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان عنوان کرد: برنامه‌هایی در دستور کار است تا با رویه اصولی‌تر، دستگاه‌های اجرایی مقوله مهم بهره‌وری را به‌طور جدی در استان سمنان اجرا کنند.

مالکی گفت: نیروی انسانی ارزنده‌ای برای اجرای طرح‌های بهره‌وری در استان سمنان فعالیت دارند که باید با ارائه آموزش‌های مستمر برای توسعه این نظریه اساسی تلاش کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی و تکمیل تعدادی از طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌آفرین استان سمنان در سال‌های گذشته بر اساس رویه بهره‌وری بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی نظام اداری کشور بهره وری در ساختار اداری کشور دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح بهره وری ایران نیروی انسانی رئیس سازمان برنامه ریزی استان سمنان توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6093695

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک است
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است