Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:33:08 GMT

روانچی: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۸۰۲

روانچی: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی و برای تعقیب اهداف پنهانی است و این نیروها باید سوریه را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست امروز شورای امنیت درباره سوریه گفت: همه باید حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را کاملاً محترم بشمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن مخالفت با هرگونه اقدامات جدایی طلبانه و ابتکارات نامشروع خودگردان در سوریه، تأکید کرد تمام نیروهای خارجی که حضورشان بدون اجازه دولت سوریه است، باید این کشور را ترک کنند.

روانچی گفت جمهوری اسلامی ایران کاملاً به حل سیاسی بحران سوریه متعهد است و این پیام در سفر اخیر وزیر امور خارجه سوریه به تهران، مجدداً به وی منتقل شده و طیف گسترده ای از مسائل، از جمله راه های تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کاهش رنج مردم آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به رایزنی اخیر نماینده ویژه ایران در امور سوریه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات روند سیاسی سوریه، از جمله مباحث نشست اخیر کمیته قانون اساسی این کشور، تأکید کرد این کمیته باید بدون هر گونه دخالت یا فشار خارجی یا تعیین هر گونه مهلت تصنعی برای فعالیت آن، به کار خود ادامه دهد.

سفیر کشورمان افزود: مکان هایی مانند ادلب نباید به پناهگاه امنی برای گروه های تروریستی تبدیل شوند و ضمن تلاش کامل برای حفاظت از جان غیرنظامیان، مبارزه با تروریست ها باید تا حذف کامل تهدید آنها ادامه یابد.

روانچی تجاوزات مستمر اسرائیل به سوریه را نیز به شدت محکوم کرد و گفت این ماجراجویی های نظامی تحریک‌آمیز باید متوقف شود.

وی بر لزوم تسهیل بازسازی سوریه و بازگشت امن و داوطلبانه پناهندگان و آوارگان داخلی به مکان های اصلی اقامت خود در سوریه نیز تأکید کرد و گفت منافع میلیون ها پناهنده سوری نباید به خاطر تحقق منافع سیاسی چند قدرت خاص به گروگان گرفته شود. هر اقدامی جهت به تأخیر انداختن بازگشت آنها فقط موجب افزایش و طولانی شدن رنج آنها می شود.

وی گفت تحریم های یک جانبه به ویژه تحریم های آمریکا آسیب‌پذیرترین اقشار را بیشتر از دیگران هدف قرار می دهد و بر رنج های آن ها می افزاید و این اقدام غیر انسانی باید متوقف گردد.

روانچی در پایان تأکید کرد که ما به حمایت از مردم و دولت سوریه در مبارزه برای غلبه بر تهدید تروریسم و اشغال خارجی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجيد تخت روانچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد

رییس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه موضع این کشور هرگز در قبال آرمان فلسطین تغییر نکرده، اظهار داشت که حمایت دمشق از فلسطین همواره تعمیق شده است. 

به گزارش مشرق، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین