Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه بررسی وضعیت قیمت‌ها و کنترل بازار مصرف محصولات کشاورزی لرستان، هدف از تشکیل این جلسه را تعیین قیمت محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف و نظارت بر فروش آنها در بازار اعلام کرد و گفت: دو مقوله گران فروشی و گران بودن محصولات کشاورزی باعث نارضایتی مصرف کنندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصریح کرد: گرانی متأثر از هزینه‌های تولید است و امری طبیعی در فرآیند تولید محسوب می‌شود و فارغ از این دیگر هزینه‌هایی مانند بسته بندی، انبار داری و حمل و نقل در تعیین قیمت‌ها اثر گذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: همین عوامل و وجود شبکه‌های دلالی و سود جو باعث بی ثباتی در قیمت رسمی و تعیین شده در بازار فروش شده و در شرایط فعلی تبدیل به چالش شده است لذا ضروری است با عقلانیت و هوشمندی به بازار نظم بدهیم تا شاهد این بی نظمی در قیمت‌ها نباشیم.

حسنی مقدم، به نقش کارکردی «قرارگاه ١٧ ربیع الاول» در زمینه نظارت بر قیمت‌های محصولات کشاورزی در بازار فروش پرداخت و گفت: در این راستا بعد از دستور مقام معظم رهبری فرماندهی سپاه استان لرستان یک قرارگاهی تحت عنوان «قرارگاه ١٧ ربیع الاول» باهدف حل و فصل مشکلات بازار و نظارت بر قیمت‌ها تشکیل و به عبارتی می‌توان گفت تنظیم بازار جهاد کشاورزی در حوزه تعیین قیمت گذاری ایفای نقش می‌کند و «قرارگاه ١٧ ربیع الاول» نقش نظارت بر قیمت محصولات را برعهده دارد.

وی، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان میزان هزینه‌های محصولات را برای تولید کنندگان را محاسبه کرده و بعد از تجزیه و تحلیل لیست قیمت‌های نهایی محصولات را به قرارگاه ارائه می‌کند و این قرارگاه با مشارکت دیگر ارگان‌ها ازجمله دادستانی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط ورود می‌کنند تا بدین شکل نظمی به بازار قیمت‌ها بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: اگر چه برخی از محصولات وارداتی هستند و نرخ مشخصی ندارند و همچنین مشکلاتی در برخی محصولات زراعی در زمینه قیمت گذاری داریم اما ضروری است در این راستا همانند دیگر محصولات بخش کشاورزی کارگروهی را تشکیل و با خرد جمعی، برنامه مدون و منسجمی را ارائه دهیم تا مشکلات این بخش نیز مرتفع شود.

کد خبر 5097947

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان جهاد کشاورزی لرستان محصولات کشاورزی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد شب یلدا کرمانشاه گرگان آلودگی هوا شهرستان کرج قاسم سلیمانی عکس استانها بارش برف محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار

فرارو- شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

770 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

865 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟