Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ایران زمین: خبری که اوایل این هفته معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد، بلافاصله با واکنش مسئولان شهری اهواز مواجه شد. محمود محمود‌زاده گفته بود، به دلیل هجوم خارجی‌ها به اهواز و تقاضا برای خرید ملک، متوسط قیمت مسکن در خوزستان (اهواز) در آبان ماه امسال به متری ۲۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که شاخص متوسط قیمت مسکن در سایر کلانشهرها زیر متری ۱۱ میلیون تومان است و تنها تهران است که متوسط قیمت مسکن متری ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در معاملات آبان ماه مسکن تجربه کرد.
اگرچه محمودزاده درباره تابعیت خریداران ملک در خوزستان، نامی از کشوری نبرد؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به گسترده بودن روابط فرهنگی، تاریخی، قومی، مذهبی و اقتصادی اهالی خوزستان با استان‌های جنوبی عراق (بصره و نجف)، بیشتر خریداران مورد نظر وی، از اهالی این کشور باشند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اینکه نقل و انتقال اسناد ملکی تنها بر اساس کد ملی خریدار و فروشنده ممکن است، گفت: بررسی‌های این اتحادیه نشان می‌دهد که در اهواز هیچ‌گونه معاملات فروش ملکی به اتباع خارجی انجام نشده است.
قنبرعلی زنگنه به ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم غیرایرانی‌ها برای خرید مسکن در اهواز اظهار داشت: برابر قانون فروش املاک به اتباع خارجی بدون اذن دولت و مراجع مربوطه، ممنوع است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه ملکی در اهواز به اتباع خارجی فروخته نشده است، ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی در این خصوص مستنداتی دارد، باید مراتب را به اطلاع نهادهای نظارتی و امنیتی برساند.
زنگنه در خصوص فرآیند رهن و اجاره املاک به اتباع غیر‌ایرانی گفت: در این زمینه مواردی در دفاتر مشاور املاک اهواز به شکل قراردادهای اجاره و رهن به ثبت رسیده است که یک نسخه از این اسناد به اداره نظارت بر اماکن عمومی تحویل داده می‌شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز خاطرنشان‌کرد: خرید و فروش ملک برابر قانون مستلزم انجام استعلام از اداره ثبت املاک، شهرداری و اداره دارایی است که انجام آن بر‌اساس کد ملی، کد پستی، پلاک ثبتی ملک به اضافه مشخصات خریدار و فروشنده در دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه کد ملی به‌عنوان یک شاخص اساسی در انجام نقل و انتقال اسناد ملکی محسوب می‌شود، ادامه داد: کد ملی تنها مختص آحاد ملت ایران است و برهمین اساس انجام فرآیندهای ثبت املاک به نام اتباع غیرایرانی بدون اذن دولت امکانپذیر نیست.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز به بخش دیگری از اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر متوسط قیمت مسکن در شهرهای خوزستان برابر با متری ۲۳۵ میلیون ریال اشاره‌کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بر اساس اظهارات صورت گرفته ممکن است طی روزهای آینده، قیمت املاک در اهواز روند افزایشی پیدا کند.
وی ادامه‌ داد: کلانشهر اهواز از مناطق مختلفی برخوردار است و برآوردها نشان می‌دهد که در مجموع متوسط قیمت ملک بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است.
زنگنه بیشترین قیمت فروش ملک در اهواز را مربوط به منطقه غربی کیانپارس برابر با متری ۳۵۰ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال عنوان‌کرد و گفت: دیگر مناطق برخوردار اهواز را می‌توان زیتون کارمندی و کوی ملت با متری ۲۰۰ میلیون ریال دانست.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: متوسط قیمت مسکن اتباع خارجی میلیون ریال املاک اهواز کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن