Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:35:55 GMT

دستگیری متخلفان آلودگی محیط زیست در گرمی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۷۰۷۳

دستگیری متخلفان آلودگی محیط زیست در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رضا رحیمی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی طی گشت و کنترل و پایش منطقه، ۲ متخلف آلودگی محیط زیست را که اقدام به سوزاندن مقدار زیادی  فیلترهای روغن مصرف شده خودرو در محل دفن زباله شهرستان گرمی نموده بودند، دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این متخلفان ملزم به مهار و خاموش کردن آتش شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 سوزاندن هرگونه پسماند که باعث آلودگی هوا شود تخلف است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی ادامه داد: سوزاندن هرگونه پسماند و ضایعات که باعث آلودگی هوا و انتشار گازهای سمی در محیط و برای سلامتی انسان و سایر جانداران مضر باشد، طبق قانون مدیریت پسماند، قانون جلوگیری از آلودگی هوا و آیین‌نامه اجرایی آن تخلف محسوب می‌شود.

رحیمی بیان کرد: از شهروندان و علاقه‌مندان به محیط زیست درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده  هرگونه آتش‌سوزی اعم از سوزاندن فیلتر خودرو و و لاستیک توسط افراد متخلف و سودجو، مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ یا به اداره محیط زیست شهرستان گرمی اعلام نمایند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا رحیمی گرمی اردبیل محیط زیست شهرستان گرمی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس