Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امسال برای نخستین بار در هفته بزرگداشت مجلس که مصادف با ایام شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس بود، جشنواره شهید مدرس در ابعاد گسترده برگزار و سه روز پیش طرح‌های برتر اعلام و مورد تقدیر واقع شدند.


نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون ادامه داد: در این دوره که این جشنواره برای اولین بار برگزار شد، من و یک نماینده دیگر به عنوان طراح‌های برتر شناخته شدیم، طرح من در زمینه طرح مدیریت جامع شهری و روستایی است که به همراه یک هیأت صد نفره برای آن ۶ سال وقت گذاشتیم و ۵ هزار صفحه اسناد پیوست و مطالعاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در این خصوص اظهار داشت: برای اولین بار جشنواره‌ای به نام جشنواره مدرس برگزار شده که هیأت داوری بررسی می‌کند و از نمایندگانی که بهترین طرح‌ها را ارائه کردند و طرحشان ابعاد تأثیرگذار زیادی دارد و از نظر سعی و تلاش، نثر، ابعاد، تحقیق و پژوهش، و ... بهترین طرح را داشتند تقدیر به عمل می‌آید.

در این جشنواره از غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی برای طرح مدل مفهومی نظارت و کارآمدی مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برای طرح مدیریت جامع شهری و روستایی و تقویت پارلمان محلی تقدیر شد.

وی با بیان اینکه موضوع آن هم اصلاح بنیادین نظام اداری است، افزود: امروزه بروکراسی کشور بسیار پرهزینه است و مردم از آن ناراضی هستند و تمامی اختیارات متمرکز است بنابراین در این طرح ۱۸ کشور دنیا را مطالعه کردیم و می‌خواهیم کشور را به لحاظ اداری دچار تحول کنیم، قصد داریم نظام اداری را اصلاح کنیم تا کشور را از این تمرکزگرایی که همه تصمیم‌ها در پایتخت اتخاذ می‌شود، به تمرکز زدایی برسانیم و این بسیار موضوع مهمی است.

واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها

ابوترابی عنوان کرد: واگذاری بسیاری از اختیارات به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و تصمیماتی که شوراها می‌توانند بگیرند از ابعاد این طرح است‌.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: از سوی دیگر مردم نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند مثلا به شوراها اعتراض می‌کنند و یا می‌توانند در شوراهای شهر و روستا نطق داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند به مصوبات شوراها اعتراض کنند و اگر این اعتراض به یک حد نصاب مثلاً یک سوم از رای دهندگان رسید، مکلف هستند که آن را به صورت غیرحضوری از طریق پیام‌رسان‌ها به حضور تمام مردم آن شهر یا روستا برسانند.

شفافیت حداکثری با اجرای طرح مدیریت جامع شهری و روستایی

ابوترابی اظهار داشت: بر اساس این طرح باید تمام حقوق، دستمزد، مصوبات و... در سامانه در دید مردم قرار بگیرد تا شفافیت حداکثری رخ دهد، کلیات این طرح در کمیسیون شوراها رأی آورده است و به زودی وارد جزئیات آن می‌شویم.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون افزود: در دوره‌های گذشته چهار طرح بسیار مهم داشتیم که سه مورد از آن‌ها تبدیل به قانون شد و امروز در حال اجرا است.

قانون چک از ماه آینده اجرایی می‌شود

وی ادامه داد: برای مثال قانون چک که یک تحول بزرگ برای همگان و به ویژه در رفتار مردم است زیرا از این به بعد خود مردم رتبه‌بندی شده و بر اساس پرداخت مالیات و جریمه راهنمایی و رانندگی، پرداخت به موقع اقساط وام و ... به هر شخص یک رتبه داده می‌شود لذا رفتار اجتماعی افراد نیز در رتبه و مسائل مربوط به چک آن‌ها موثر است.

ابوترابی تصریح کرد: قانون چک باید طبق قانون از بیست و دوم اجرا می‌شد اما به دلیل اینکه قوه قضاییه و بانک ها و سامانه‌های الکترونیک نتوانستند به یکدیگر متصل شوند، تا یک ماه به تأخیر افتاد و از ماه آینده اجرا خواهد شد.

نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: مورد بعد طرح جرم سیاسی بود که از مشروطه به بعد نتوانسته بودند برای آن تصمیمی بگیرند و جرم سیاسی را تعریف کنند، طرح قانون جرم سیاسی از من بود که به قانون تبدیل شد و به دو پرونده متهم به جرم سیاسی هم با قانون جدید رسیدگی شد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) هزینه انتقال پایتخت سیاسی اداری را عهده‌دار شد

وی عنوان کرد: طرح بعدی انتقال پایتخت سیاسی اداری بود که به قانون تبدیل شد، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به صورت کتبی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت که ما بدون هیچ دریافت هزینه‌ای طراحی و ساخت و مطالعه طرح انتقال پایتخت اداری سیاسی را انجام می دهیم، رئیس جمهور هم دستور پیگیری این طرح را به وزیر راه و شهرسازی داد و امروز منتظر هستیم که جلسات تشکیل شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اما جشنواره شهید مدرس در همین دوره مجلس برای اولین بار برگزار شد که ابتکار آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم بود و طرح من نیز به عنوان یکی از ۲ طرح برتر سال شناخته شد.

نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون بیان داشت: طرح ممنوعیت به کارگیری شاغلین یا بازنشستگان در امورات عمومی مانند وکالت، نظام مهندسی، نظام پزشکی، دفترخانه های اسناد رسمی، دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پیشخوان دولت و ... نیز از طرح‌های مهم دیگر من بود که اگر اجرایی شود طبق پیش‌بینی‌ها، ۲۰۰ هزار نخبه که امروز بیکار هستند را می‌توان به کار گرفت که منتظر هستیم در کمیسیون و صحن بررسی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی ابوالفضل ابوترابی قانون چک قانون جرم سیاسی جشنواره شهید مدرس نجف آباد و تیران و کرون جرم سیاسی قانون چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما برخی برخوردها را دوست نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ژوزه مورایس عصر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در کنفرانس خبری قبل از تقابل تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران اظهار کرد: بازی فردا بازی بسیار حساسی خواهد بود؛ مقابل تیمی که برای بقا در لیگ‌برتر تلاش خواهد کرد و زمانی که چنین شرایطی باشد آن باشگاه انگیزه، تلاش و هدف دوبرابر خواهد داشت.

وی افزود: به‌صورت کلی مهم نیست که توهین به بانوان یا آقایان باشد و هر نوع توهین به هر شخصی خلاف ارزش‌های انسانی است و ما باید به‌عنوان انسان همدیگر را درک کنیم، درک و دوستی ارزش‌های بالای ورزش است و توهین هیچ کجای دنیا چه به خانم و چه به آقا پذیرفته نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: راجع بازی فردا همان‌گونه که قبلاً هم صحبت کردم کاملاً آماده شدیم و نتیجه بستگی به بازی فردا دارد و نمی‌خوام پیش‌بینی کنم راجع به آینده خیلی فکر می‌کنم به هر حال هرکس راجع به آینده خودش برنامه‌هایی دارد؛ سعی می‌کنم آینده را مثبت ببینم و من به آینده فکر می‌کنم، اما چیزی نیست که بخواهم در لحظه به آن فکر کنم؛ آدمی نیستم که بخواهم برنامه چندساله‌ای داشته باشم، آینده را کاملاً فوق‌العاده می‌بینم مانند بهشت.

مورایس تصریح کرد: برای بازی فردا آماده شده‌ایم و ذهنیت بازیکنان‌مان را آماده کردیم، هر بازی نسبت به بازی قبل متفاوت و هر حریفی نیز متفاوت است، هر تیمی قدرت و کیفیت خود را دارد و ما باید آماده بشویم چرا که بازی‌ها اصلاً آسان نیستند و ما بیشتر از هر چیزی باید به حریفان خود احترام بگذاریم و همه می‌دانند بعضی وقت‌ها مواردی نظیر صنعت‌نفت رخ می‌دهد و ما باید این موضوعات را بپذیریم و گذر کنیم.

وی ادامه داد: همه ما باید با مسئولیت و تمرکز کامل پیش برویم و این فصل از یک زمانی به بعد عجیب شد مانند نتیجه دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان، می‌دانیم که آن‌ها یکی از تیم‌های خوب هستند و برای بقا می‌جنگند؛ این فصل در برخی بازی‌ها عملکرد خوبی نداشتیم، این صحبت‌ها مختص به استقلال خوزستان نیست و با نگاهی به دیگر بازی‌ها می‌توان متوجه بود که لیگ کمی عجیب است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان بیان کرد: چیزی را که من در ایران آن را بسیار تحسین می‌کنم، اهمیت دادن آن‌ها به بعضی از جنبه‌های اخلاقی است؛ بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما این نوع برخوردها را دوست نداشته باشند و فکر می‌کنم این‌ها به دور از اخلاقیات است.

کد خبر 750924

دیگر خبرها

  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد