Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:48:08 GMT

استان اردبیل از قطب‌های مطرح تئاتر کشور است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۷۳۴۱

استان اردبیل از قطب‌های مطرح تئاتر کشور است

عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جشنواره تئاتر یکی از رویدادهای هنری در ارتقای تئاتر استان‌های کشور است و برگزاری آن در کشف استعدادها، معرفی هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز نمایش توانمندی هنرمندان نقش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره حضور موفقیت‌آمیز هنرمندان استان در دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: اردبیل با پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی و مذهبی که دارد، آثار ارزشمندی را در رویدادهای مهم تئاتری ملی، بین‌المللی و جهانی در داخل و خارج کشور به روی صحنه برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی اردبیل در سایه تلاش‌های ارزنده هنرمندان و گروه‌های نمایشی در حال برگزاری دوره بیست و هشتم است، گفت: تئاتر استان اردبیل فعال و پویا است.

او افزود: برای حضور در این دوره از جشنواره تئاتر استانی ۱۹ نمایش از اردبیل، گرمی، خلخال و پارس‌آباد اعلام حضور کردند که فیلم‌های این آثار در محل سینما تک اردبیل توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت.

رییس شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی تشریح کرد: هیات انتخاب ۶ نمایش را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کردند که همراه نمایش منتخب جشنواره تئاتر خلخال ارزیابی می‌شوند.

او افزود: این نمایش‌ها در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به صورت غیرحضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود، فیلم هفت نمایش منتخب جشنواره توسط هیات داوران مورد مورد داوری قرار می‌گیرد و ۲ نمایش به عنوان منتخب این جشنواره به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری بسیار موفق جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان اردبیل به میزبانی خلخال در پاییز امسال و راهیابی ۲ گروه نمایش برتر این جشنواره به جشنواره استانی اظهارداشت: با توجه به قابلیت‌های هنرمندان نمایش خلخال انتظار می‌رود یکی از ۲ گروه راه یافته به جشنواره تئاتر استان به مرحله کشوری تئاتر فجر امسال راه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنرمندان استان توانسته‌اند با همه دشواری‌ها هنر خود را عرضه کنند ، حتی با وجود محدودیت‌ها و شرایط شیوع ویروس کرونا کارها تعطیل نشد و امور به بهترین شکل پیش رفت.

وی اضافه کرد: دولت نیز در این میان از موضوع توجه به هنرمندان غافل نبود و درحد توان از جمله در حمایت مالی از هنرمندان در قالب پرداخت تسهیلات حمایتی تلاش کرد.

بحرالعلومی با اشاره به ۲ مرحله پرداخت تسهیلات به متقاضیان تشریح کرد: بر این اساس در مرحله نخست وامی با کارمزد ۱۸ درصد در اختیار واجدان شرایط قرار گرفت و در مرحله دوم و تسهیلات با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده و هنرمندان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه تحفه، در صورت احراز شرایط از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل اخبار کنکور جشنواره تئاتر استان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال