Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، گودرز امیری معاون عمرانی استانداری لرستان در جلسه بررسی وضعیت بازسازی پروژه‌های خسارت دیده از سیلاب‌های ۹۸، اظهار داشت: تا کنون دولت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیلاب در قالب تسهیلات بانکی بلاعوض و اعتبارات تملک سرمایه‌ای کمک کرده که جای تقدیر دارد، اما خسارات به قدری گسترده بود که با توجه به محدودیت‌های دولت در یک سال، امکان جبران همه آن‌ها وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: در این راستا به منظور تأمین منابع مالی برای تکمیل و بازسازی پروژه‌های خسارت دیده از سیل ضرورت دارد از سرفصل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، بند (م) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابلاغ، نسبت به بازسازی خسارت‌های وارده از سیلاب مذکور در استان اقدام شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه همچنین یک ردیف مستقل بودجه‌ای در بودجه ۱۴۰۰ ایجاد و برای استان‌های خسارت دیده از سیلاب به صورت مستمر به مدت سه سال از ردیف‌های بودجه‌ای در جدول شماره ۹ قانون اعتبار، تأمین و به استان‌ها ابلاغ شود، تصریح کرد: تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با پیشنهاد نمایندگان سه استان سیل زده طی مراحل قانونی و کسب مجوز از مقام معظم رهبری برای بازسازی مناطق آسیب دیده صورت گیرد.

امیری با تاکید بر ضرورت تخصیص ۱۰۰ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر آسیب دیده شهرها، روستا‌ها و راه‌ای استان، بیان داشت: ۱۵۰ میلیارد کمک به شهرداری‌ها سیل زده استان از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دستور کار قرار بگیرد.

او همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به خصوص مشارکت بانک‌ها در تأمین منابع مالی پروژه‌های استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902135

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد