Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:05:05 GMT

حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۷۷۲۹

حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند در آیین امضای تفاهم نامه همکاری زیست محیطی با بسیج سازندگی استان اظهار داشت: حوزه فعالیت محیط زیست در بخش های مختلف حجم وسیعی را در برمی‌گیرد که حراست از این سرمایه عظیم خدادادی عزم ملی را می طلبد.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مساله محیط زیست تاکید و عنوان کرده‌اند این مهم مربوط به این دولت، دولت های دیگر و وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست بلکه یک موضوع حیاتی و متعلق به همه اقشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه باید با همکاری مردم و مسوولان جلوی زمین خواری و تخریب جنگل‌ها گرفته شود ادامه داد: امید می رود این همکاری دوجانبه نقش سازنده ای در حفاظت و حراست محیط زیست استان داشته باشد.

سرهنگ احسان جهانبخش مسوول سازمان بسیج سازندگی حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: بسیج سازندگی با ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی آمادگی هر گونه همکاری جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست را دارد. 

این تفاهم نامه همکاری زیست محیطی مشتمل بر ۱۰ بند با هدف نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در جامعه به ویژه نسل جوان، برانگیختن احساس مسوولیت عمومی در قبال حفاظت محیط زیست، ایجاد گروه های جهادی تخصصی زیست محیطی مورد حمایت طرفین و استفاده از ظرفیت و توان بالقوه سازمان بسیج سازندگی به منظور احیا و اشاعه فرهنگ زیست محیطی است.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان بسیج سازندگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان بسیج سازندگی لرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان حفاظت محیط زیست سازمان بسیج سازندگی لرستان اخبار کنکور بسیج سازندگی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم