Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس کشاورز بخشدار رستاق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت‌: منطقه رستاق دارای دو دهستان رستاق و دهستان کوهستان است که هر دو بخش راه آسفالت و مناسبی ندارند و همین مسئله سبب به وجود آوردن مشکلات مهمی برای کشاورزان این منطقه شده است.

او گفت: طی سال‌های گذشته اقداماتی برای ایجاد جاده صورت گرفته است و عملیات راهسازی در بخش آغاز شد و طرح تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما به دلیل کمبود اعتبار عملیات متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار رستاق افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود نه اعتبارات استانی و شهرستانی که لازم است نماینده مجلس؛ فرمانداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کسب اعتبار لازم برای این طرح اقدام کنند.

او اضافه کرد مکاتبات متعددی برای درخواست بودجه انجام شده است که گفته شده به علت نبود اعتبار در حال حاضر امکان تخصیص بودجه برای این پروژه وجود ندارد.

کشاورز در ادامه بیان کرد بخش رستاق دارای محصولات با کیفیتی مانند انار، پسته، انجیر و بادام است که به علت نبود راه به قیمت بسیار ناچیزی از کشاورز خریداری می‌شود؛ البته نبود سرمایه گذار برای فرآوری برخی محصولات ماند پسته با کیفیت این منطقه نیز مشکل اساسی این بخش به شمار می‌رود.

بخشدار رستاق در ادامه افزود: محصولات مرغوب این بخش مانند پسته رستاق توسط دلالان به سیرجان برده می‌شود و با عنوان پسته سیرجان وارد بازار می‌شود؛ سایر محصولات نیز به همین شکل در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به فروش می‌رسد و چیزی عاید کشاورزان این منطقه نمی‌شود.

او اظهار داشت: عملیات جذب سرمایه گذار برای ایجاد پایانه فرآوری پسته این منطقه در حال طی مراحل قانونی است تا پسته این بخش با عنوان پسته کوهستان در همین بخش فرآوری شود.

او بیان کرد: کوهستانی و ناشناخته بودن عاملی موثر در مشکلات و محرومیت بخش است، اما مهمترین معظل اساسی در حل مشکلات این منطقه کمبود اعتبار است.

کشاورز افزود: در کنار مشکلات مربوط به راه‌های بخش با توجه به کوهستانی بودن منطقه مشکلی مهم در اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد که در این رابطه در سال گذشته ۳ دکل مخابراتی افتتاح شده و مکاتباتی با مدیر کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان برای ایجاد دکل‌های بیشتر صورت گرفته است.

بخش رستاق از بخش‌های شهرستان داراب است. شهرستان داراب در فاصله ۲۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاده آسفالت اعتبار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح حادثه خیزترین تقاطع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در بازدید از طرح رفع نقاط حادثه این محور که تلاقی جاده پاتاوه - دهدشت و یاسوج-اصفهان است، گفت: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به همت دولت جاده ملی پاتاوه -دهدشت تکمیل و زیربار ترافیک رفت و پیگیر نواقص آن هستیم.

معاون عمرانی استانداری ادامه داد: پس از رفع موانع و مشکلات اجرای این طرن، تجهیز کارگاه و استقرار ماشین آلات نیز انجام شده است.

روستا با بیان اینکه مشکل معارضات محلی، جابجایی پایه های برق فشار قوی و مسیر دسترسی روستای همجوار نیز بررسی شده است گفت: مقرر شد، اداره برق ظرف حداکثر یک هفته طرح جابجایی پایه های برق را آغاز کند.

معاون عمرانی استانداری ادامه داد: مشاور کار باید با اصلاح اولیه هندسی طرح، مسیر دسترسی به سمت سی سخت و روستای گندی خوری را نیز پیش بینی کند تا تردد مردم با مشکل مواجه نشود.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • تداوم اجرای نهضت آسفالت در نواحی کم‌برخوردار اهواز
  • اصلاح حادثه خیزترین تقاطع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز