Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه ویروس کرونا وابستگی به رفتار‌های اجتماعی دارد، گفت: رعایت مردم موجب کاهش کرونا در کشور شده است.

خبرگزاری میزان -  قاسم جان بابایی چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با اعلام اینکه تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها در مورد کرونا ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزود: این ویروس وابستگی به رفتار‌های اجتماعی دارد و هر زمان که مردم مراعات کرده و در تجمعات حضور پیدا نکردند، بار بیماری کمتر شده است، اما وقتی ساده انگاری شد، روند بیماری رو به افزایش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزیر بهداشت از همه مردم بابت همراهی و رعایت شیوه‌نامه‌ها، آن هم با وجود مشکلات اقتصادی کنونی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: درد و دل‌های پرستار بخش کرونا

وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای کرونا موجب شده تا تمرکز ما بر ارائه خدمات غیر کرونایی بیشتر شود، گفت: اگر اوضاع همینطور ادامه پیدا کند شاهد کاهش روند بیماری و مرگ و میر در کشور خواهیم بود.

جان بابایی با بیان اینکه در هر استانی که مردم شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کردند بار بیماری کمتر شده است، افزود: یکی از عواملی که بر میزان مرگ و میر کرونا تاثیر دارد سن بیماران است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۲ درصد بیماران سن بالای ۸۰ سال دارند، اما ۷۳ درصد فوتی‌های ما مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و از این رو با حفظ افراد مسن می‌توانیم مرگ و میر را تا ۷۰ درصد و بیشتر کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به عامل دیگر موثر بر مرگ و میر، گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و بیماری‌های قلبی نیز میزان فوت مبتلایان را بالا می‌برد، لذا میزان بار بیماری و شیوع اپیدمی هم سومین عاملی است که بر مرگ و میر تاثیر دارد.

جان بابایی در ادامه با تاکید براینکه موج سینوسی بیماری به رفتار‌های اجتماعی مردم و آداب و رسوم وابسته است، افزود: اصل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز ار حضور در تجمعات و مهمانی‌ها است.

وی در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: مردم نگران واکسن نباشند همچنین همه دارو‌هایی که به کنترل و درمان بیماری کمک می‌کند در کشور موجود است و تولید می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان با تاکید براینکه تامین واکسن به معنی پایان کرونا نیست، افزود: واکسن یکی از روش‌های کاهش بار بیماری است و شاید به معنی صفر کردن آن نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت معاون درمان وزیر بهداشت بار بیماری مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها