Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس کردستان/شیرین مرادی، 18 مرداد 96، مرز تنف همانجایی که چندی قبلش رزمندگان مقاومت در عراق و سوریه با یکدیگر دست دادند با این کار مسیر زمینی مقاومت را تکمیل کردند همانجایی که حاج قاسم نماز ظهرش را  خواند و به بچه‌ها سپرد موقعیت را با چنگ و دندان حفظ کنند تا تروریست‌ها توان جولان نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما داعش این گذرگاه را حیاتی و جبران شکستش در برابر سربازان اسلام را حیاتی‌تر می‌دانست، غروب 18 مرداد عملیات انتحاری داعشی‌ها از یک سو و حمله برق‌آسای تروریست‌ها از سمت دیگر تعدادی از نیروها را در محاصره انداخت.

نیروهایی که به فرمان فرمانده برای حفظ موقعیت تا آخرین فشنگ جنگیدند و آسمانی‌ شدند، اما شهید حججی با وجود جراحت اسیر می‌شود.

همه چیز از یک عکس شروع شد، غروب، بیابان، خیمه سوزان و آسمانی که انگار گریه می‌کرد، اما اشک شیرمرد ایران را نمی‌بیند، اینجاست که عاشورا بار دیگر به تصویر کشیده می‌شود.

اخلاص محسن حججی جهادگر عرصه‌های خدمت و مدافع حرم او را به تیتر یک همه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل کرد، انتقام این شهید را نه چند ماه و چند سال خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود یعنی چند روز بعد توسط رزمندگان مقاومت در مرز لبنان و سوریه در نبرد بزرگ عرسال از داعش می‌گیرند، همانجا که داعش شکست سختی خورد و برای فرار از مرگ مجبور می‌شود، پیکر شهید حججی را تحویل دهند و به این ترتیب شهید محسن در ایران آرام گرفت.

قصه به اینجا ختم نشد و این آغازی بر روئیدن گروه‌های جهادی به نام شهید «حججی» شد که در اکثر نقاط کشور از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب به مدد جوانان از برادر و خواهر قول دادند تا در مسیری گام نهند که شهید حججی‌ روزی میدان‌دار آن بود.

قصه به اینجا ختم نشد و این آغازی بر روئیدن گروه‌های جهادی به نام شهید«حججی» شد

 

گروه‌هایی که از سازندگی، ارائه خدمات درمانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهری و روستایی فعالیتشان را آغاز کردند و با شیوع کرونا، خدمت‌رسانی آنان به اوج رسید.

ورود گروه‌های جهادی با توجه به تجارب ارزنده‌ای که در بحران‌های مختلف در کشور داشتند در موضوع کرونا هم دقیق و منظم بود.

گروه جهادی خواهران «شهید محسن حججی» سقز یکی از گروه‌های جهادی است که با نام این شهید عزیز فعالیت خود را در حوزه‌های گوناگون از سال 98 شروع کرد و کار را به گونه‌ای پیش بردند که موفق به کسب عنوان برتر کشوری مالک اشتر شدند.

برای آشنایی بیشتر با این گروه جهادی مسافت 190 کیلومتری سنندج به سقز را پشت سر می‌گذاریم با رعایت تمام دستورعمل‌های بهداشتی مهمان گروه گرم و صمیمی آنها می‌شویم.

گروه جهادی «شهید محسن حججی» در شهرستان سقز به پیشنهاد بسیجیان حوزه مقاومت شهید سمیه که اتفاقا آن هم جز حوزه‌های برتر کشور است، تشکیل شد، اتفاق مبارکی که توانست در کوتاه‌ترین زمان در کنار سایر گروه‌های جهادی خواهران و برادران این شهرستان گام‌ها بزرگی در مسیر کمک به مردم و مقابله با کروناویروس در روزهای بحرانی سقز  بردارد.

گروه جهادی شهید حججی الگوی مناسب برای تجربه‌نگاری

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سقز می‌گوید؛ گروه جهادی شهید حججی با وجود اینکه اعضای بسیار جوانی دارد، اما به حق از برنامه‌های آن می‌توان به عنوان تجربه‌نگاری برای الگوگیری در دیگر مباحث بهره گرفت.

وی افزود: بسیج جامعه زنان سقز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی برابر با برنامه‌های ابلاغی سازمان بسیج گام برداشته و در این راستا فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های فرهنگی، بهداشتی و زیست محیطی در قالب سه حوزه مقاومت و چهار پایگاه بسیج اجرا کرده است.

بسیج جامعه زنان سقز با تبعیت از منویات رهبری در عرصه‌های مختلف  گام بر می‌دارد

 

شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات و فرصت‌ها و تلاش در مسیر اشراف و ارتقای اطلاعات جامعه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سازماندهی و ساماندهی و مشاوره حلقه‌های صالحین در سطح تمام پایگاه‌های مقاومت بصورت هفته‌ای از اقدامات مختلف انجام شده در بسیج جامعه زنان سقز بوده و به واسطه همین اقدامات مناسب به عنوان حوزه و گروه جهادی برتر در کشور بدرخشیم.

وی گفت: عظمتی که گروه‌های جهادی شکل دادند بی‌مانند بود، بچه‌های جهادی جدای از تامین ماسک بیمارستان‌ها، ماسک‌هایی را تولید می‌کردند و در مناطق آلوده بصورت کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می‌دادند.

شور شهدایی جوانان سقزی 

گروه جهادی شهید محسن حججی به همت یک نوجوان بسیجی در سقز تشکیل شد و در قدم‌های بعدی دیگران هم پیوستند، اغلب قریب به اتفاق اعضای گروه جوانانی کم سن و سال بودند و به اتفاق نام شهید حججی را برای گروهشان برگزیدند تا بتوانند با الگوگیری از این شهید که با شهادتش دنیا را تکان داد خادمان خوبی برای مردم در روزهای تلخ و نفس‌گیر شیوع کرونا‌ باشند.

تشکیل این گروه‌ مصادف با روزهای بحرانی سقز بود، چرا که در استان کردستان، این ویروس نخستین علائم خود را در شهرستان سقز نشان داد و مرگ چند نفر به دلیل ابتلای به این ویروس و بالارفتن آمار مبتلایان به کابوسی وحشتناک برای مردمان این شهر تبدیل شده بود.

خدمت بی‌منت در روزهای بحرانی

میاسه مرادی مسئول گروه جهادی شهید محسن حججی با حس و حالی خاص از تلاش‌ها و اقدامات اولیه‌ای که انجام دادند برایمان می‌گوید، اینکه دور هم جمع شدند تا بنا بر احساس مسئولیت در مسیر خدمت به مردم قدم بردارند چون به گفته خودش،کرونا عرصه کار جدیدی برای خدمت به مردم را برای آنها تعریف کرده بود و نمی‌خواستند از قافله عقب بمانند.

می‌گوید: گروه را با نام شهیدمحسن حججی مزین کردیم و همین نام مقدس در ادامه دیگران را هم به ورود به گروه مشتاق کرد تا جاییکه چندین عضو گروه از خانواده‌های شهدا هستند، ندا و پری رشیدی اگر چه به صورت رسمی عضو گروه جهادی نشدند اما در برنامه ها حضور همیشگی و تاثیرگذار داشتند.

گروه جهادی شهید حججی در شرایط بحرانی شیوع کرونا پایگاه‌هایی را برای آشنایی با کرونا و نحوه مقابله با این ویروس راه‌اندازی کرد.

حفظ آرامش روانی به جامعه در سقز مهم‌ترین نیاز بود که در آن روزها احساس می‌شد و بر همین اساس پایگاه‌های سلامت به همت گروه جهادی شهید حججی و با کمک دستگاه‌های زیربط در گوشه‌ و کنار شهر به ویژه در محدوده بیمارستان‌های امام خمینی و تامین‌ اجتماعی سقز فعالیت خود را آغاز کرد.

این گروه بدون چشمداشت و تنها برای رضای خدا و خدمت به مردم، مشاوره‌های بهداشتی را به مردم ارائه می‌داد و در زمینه گندزدایی و ضدعفونی نقاط مختلف وهمچنین تولید وتوزیع رایگان ماسک اقدامات قابل‌توجهی انجام داد.

برای خدمت آمدیم

پرسیدم از اینکه در فرآیند این فعالیت‌ها به کرونا مبتلا شوید، نمی‌ترسیدید، می‌گوید: هدف وقتی خدمت باشد ترس از کرونا و هیچ دشمنی معنی ندارد، ما الگو گرفتگان راهی هستیم که در راه آرمان سر فدا کردند.

ویروس کرونا بزرگترین تهدید جهان بشریت است و مقابله با آن عزم جهادی می‌خواهد.

شهید حججی در همین گروه‌های جهادی پرورش یافت و خداوند بزرگترین هدیه را تقدیمش کرد ما هم با الگوگیری از این شهید مقدس خودجوش آمده‌ایم در حد توان به مردم خدمت کنیم.

احساس وظیفه کردیم و بنا شد که گام کوچکی در مسیر خدمت به مردم برداریم هر کدام در حد توان برای پرکردن خلاء‌ها جلو آمدیم و همه اقدامات در راه رضایت خداوند انجام گرفت.

خدمت بدون چشمداشت

مسئول حوزه بسیج شهید سمیه سقز هم می‌گوید: به محض شیوع ویروس کرونا بانوان بسیجی این شهرستان در حوزه شهید سمیه به صورت خودجوش وارد میدان شدند، نخستین کار برنامه‌ریزی بر اساس توانایی و ظرفیت‌های موجود در راستای مقابله با این ویروس بود.

گروه‌های مختلف با توجه به توانایی و تخصصی که بسیجیان داشتند شکل گرفت، بدون هیچ چشمداشتی تمام توان و وقت خود را در مسیر خدمت به مردم در طبق اخلاص گذاشتند.

با توجه به اینکه محیط کوچک بود و امکانات زیاد نبود اعضای گروه‌‌های جهادی زیرمجموعه پایگاه شهید سمیه سقز مواد اولیه را به منازل خود می‌بردند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هزینه و وسایل خود اقدام به تولید ماسک می‌کردند.

خواهران بسیجی با رعایت دستور عمل‌های بهداشتی با هزینه و وسایل خود اقدام به تولید ماسک می‌کردند

 

همزمان با شیوع کرونا، کمبود ماسک مشکلی جدی ایجاد کرد و اعضای گروه شهید حججی بصورت روزانه در منازل ماسک‌هایی را تولید می‌کردند و بعد از استریل و بسته‌بندی در حوزه بسیج تحویل مراجع ذیصلاح برای توزیع در بین مردم می‌شد.

از تولید ماسک تا خرید دستگاه اکسیژن 

خواهران بسیجی اعضای گروه شهید حججی با جمع‌کردن پس‌اندازهایی که داشتند یک دستگاه پالس اکسیژن خریداری کردند، دستگاه فشار خون ‌آوردند و در داخل حوزه با رعایت تمام نکات بهداشتی، از افراد رهگذر و مراجعه‌کننده تست اکسیژن و کنترل فشار خون می‌گرفتند.

در صورت مشاهده هر نوع مورد مشکوک، در کمال آگهی فرد را مشاوره می‌دادند و از او می‌خواستند حتما به مراکز درمانی مراجعه کند که این کار به امر شناسایی سریع مبتلایان به کروناویروس کمک زیادی کرد.

توزیع 800 بسته معیشتی در بین نیازمندان

جدای از تهیه و توزیع 800 بسته معیشتی توسط گروه‌ جهادی خواهران، با حمایت و جذب خیرین توانستیم در این شرایط کرونایی برای 10ها زوج جوان نیازمند جهیزیه‌ای در خور شأن آنان تهیه کنیم.

اعضای این گروه‌های جهادی در شهرستان سقز توانستند با ورود به حوزه‌های مختلف بار زیادی از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا به مردم را بردارند.

خط دفاع ادامه دارد

خط دفاع تا شکست دشمن ادامه دارد، این را یکی از اعضای گروه شهید حججی سقز گفت و افزود: این هم جنگ است جنگ با دشمنی خطرناک و ناشناخته، کادر درمان نزدیک به یک سال است در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند ما هم نقش پشتیبان در جبهه جنگ با کووید19 داریم.

مهم، خدمت به مردم است، به قول شهید حججی«یک آسمان فرصت پرواز بلند داری مهم این است چقدر کبوتر باشی»، ما بدهکار شهدا هستیم تنها با خدمت به هم نوع می‌توانیم بخشی از این بدهی را ادا کنیم.

 ما بدهکار شهدا هستیم تنها با خدمت به هم نوع می‌توانیم بخشی از این بدهی را ادا کنیم.

 

کروناویروس با همه بدی‌هایی که داشت فرصت خدمت را بیش از هر زمانی مهیا کرد باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا فردا روز پشیمان نشویم.

و اما.....

نخستین نشانه‌های ویروس کرونا زمستان سال گذشته در چین خود را نشان داد و رفته‌رفته این مهمان ناخوانده جهانی شد.

این ویروس با پیچیدگی‌های فراوان که هر روز روی جدیدی از خود را نشان می‌دهد  تقریبا بیش از 10 ماه است جهانی را درگیر خود کرده و همچنان بر جان و روح انسان‌ها می‌تازد.

کووید۱۹ تا این لحظه قربانیان زیادی را در جهان گرفته و تلاش برای یافتن دارو و راه نجات از این دشمن کوچک اما هولناک در گوشه و کنار دنیا ادامه دارد اگرچه براساس آنچه اعلام شده خردادماه 1400 با به انبوه رسیدن واکسن کرونا پرونده این قاتل جامعه بشریت بسته می‌شود.

اما نقش‌آفرینی در میدان مبارزه با این دشمن ناشناخته و یا کمتر شناخته شده تا زمانی که کروناویروس کاملا ریشه‌کن شود ادامه دارد، صحنه‌ خط‌های مقدم جهاد علیه کووید ۱۹ در کشور ما از آغاز شیوع کرونا تا به امروز بسیار متفاوت بوده است صحنه‌هایی که با تلاش گروه‌های جهادی همچون گروه شهید حججی سقز خلق شد و تاریخ‌سازند، قطعا روزی به عنوان برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران از آن یاد خواهد شد،  این روزها، روزهای امتحان است امتحان من و تو؛ چرخ گردون بر این مدار قرار گرفته است برای مقابله با این دشمن ناشناخته همه باید جهادی پای کار بود.

باید با قدرت راه شهید محسن حججی را بپیماییم. خوشبختی و کمال واقعی زمانی روی می‌دهد که بدانی که در مسیر پروردگارت هستی و برای راه خداوند از جانت می‌گذری. این زیباترین اتفاق ممکن است که می‌تواند روی بدهد. کاش ما انسان ها، همگی می‌توانستیم به این راه زیبا وارد شویم راهی که شهید محسن حججی‌ها پیمودند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سوریه داعش محسن حججی گروه جهادی شهید حججی مسیر خدمت به مردم شهید محسن حججی گروه های جهادی گروه شهید حججی ویروس کرونا اعضای گروه شیوع کرونا شهید سمیه نام شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند.

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074877 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان