Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی 643 مورد تست سریع در استان انجام شده که از این تعداد 100 مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر سید محمد جمالیان 27 آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اینکه تنها راه کنترل انتشار ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است، گفت: نگرانیم که در عرض یک شب تمام دستاوردهای مان از بین برود، با نگاهی به سطح خیابان و شلوغی آجیل فروشی ها و شیرینی فروشی ها مشخص است که مردم در تدارک شب یلدا هستند و امیدواریم که این خریدها فقط برای کنار هم بودن یک خانواده باشد، اگر غیر از این باشد طی دو هفته آینده موج دیگری از بیماری را تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان پیشنهاد اعمال محدویت های ترافیکی از ساعت 18 و تعطیل شدن صنوف و فعالیت کنترل شده آژانس ها را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص آمار و وضعیت استان در هفته چهارم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبانماه با اشاره به کاهش 77 درصدی موارد مثبت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور در شهرستان آشتیان 94 درصد، اراک 84 درصد، تفرش 78 درصد، خنداب 77 درصد، دلیجان 55 درصد، شازند 29 درصد، فراهان 70 درصد، کمیجان 49 درصد و محلات 84 درصد موارد مثبت ابتلا به بیماری کاهش یافته است.

دکتر علی علیمحمدی با اشاره به اینکه 990 مورد مثبتی که در هفته چهارم آبانماه در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ثبت شده بود در هفته چهارم آذرماه به 210 نفر رسیده است که گویای کاهش 77 درصدی است، افزود: در سطح دانشکده علوم پزشکی ساوه 78 درصد و در دانشکده علوم پزشکی خمین نیز 31 درصد موارد مثبت کاهش داشته است.

وی در خصوص موارد بستری در بازه زمانی مذکور با اشاره به کاهش 81 درصدی موارد بستری در سطح استان، گفت: در شهرستان های آشتیان، خنداب و کمیجان 100 درصد، اراک 84 درصد، دلیجان 60 درصد، شازند 50 درصد، کمیجان 57 درصد و محلات 50 درصد کاهش حاصل شده است، اما در شهرستان تفرش با دو مورد شدن موارد بستری شاهد افزایش 100 درصدی موارد بستری هستیم، همچنین در دانشکده علوم پزشکی ساوه 94 درصد و در خمین 41 درصد موارد بستری کاهش یافته است.

علیمحمدی از کاهش 71 درصدی موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان خبر داد و افزود: در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک 59 مورد فوتی که در هفته چهارم آبانماه ثبت شده بود در هفته چهارم آذرماه به 17 مورد رسیده است، در دانشکده علوم پزشکی ساوه 65 درصد و در خمین 86 درصد موارد فوتی کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا استان مرکزی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشکده علوم پزشکی هفته چهارم موارد بستری درصدی موارد درصد موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد