Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:43:37 GMT

توزیع بذر گندم گواهی شده در مرودشت ۲ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۴۳۶

توزیع بذر گندم گواهی شده در مرودشت ۲ برابر شده است

ایسنا/فارس رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از توزیع ۷۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان خبر داد و گفت این میزان نسبت به گذشته ۲ برابر شده است.

جلال نوجوان پنجشنبه ۲۷ آذر با بیان اینکه سال گذشته بذور خریداری شده توسط کشاورزان ۳۳۰۰ تن بود، اضافه کرد: تاکنون میزان گندم بذری توزیع شده بیش از دو برابر کل بذر توزیع شده در سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دریافتی ایسنا، نوجوان بیان کرد: علاوه بر بذور گواهی شده ۱۵۰۰ تن نیز از ارقام مادری و "پرورشی سه"به پیمانکاران بذری تحویل شده است که به منظور تولید رقم گواهی شده در سال آینده استفاده خواهد شد.

نوجوان افزود: بذور توزیع شده از ارقام سیروان، چمران ۲، برات، بهاران، تیرگان، طلایی، مهرگان، سارنگ، ترابی، پیشتاز، آفتاب، و میزان کمی نیز دانه مرغوب ضدعفدنی شده است.

این کارشناس کشاورزی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار هکتار گندم در مرودشت کشت شده است، خاطرنشان کرد: کشت گندم معمولا در مرودشت از نیمه آبان آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد و بسته به شرایط آب و هوایی و پراکنش بارندگی ها تا اواسط دی ماه نیز کشت تاخیری انجام خواهد شد، و باعملکرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به ورس، مقاومت به ریزش دانه، یکنواختی، همرسی و زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از اهم مزایای ارقام بذر های معرفی شده عنوان کرد.

نوجوان با اشاره به فروش بذور گواهی شده و مادری با قیمت‌های مصوب، تاکید کرد: چنانچه بذور گواهی شده دارای لیبل مهمور مرکز تحقیقات کشاورزی در محلی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد غیر قانونی است و توسط جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی بررسی و برخورد می شود.

به گزارش ایسنا، مرودشت با کشت بیش از ۹۰ هزار هکتار گندم و جو بزرگترین تولید کننده این محصولات دراستان فارس است و ۷۵ درصد بذر گندم  مورد نیاز استان نیز در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرودشت گندم اداره صنعت گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد

به گزارش "ورزش سه"، تمرین دیروز بارسلونا بدون اینکه کسی از آینده ژاوی مطلع شود به پایان رسید. تمرین آرام و بدون تنشی بود و ژاوی تنها چیزی که به بازیکنانش توصیه کرد، جدی گرفتن 6 بازی بعدی برای قطعی کردن رتبه دوم بود. بارسا باید دوم شود تا سهمیه سوپرجام را به دست بیاورد. کسب این سهمیه یعنی قطعی کردن سود 6 میلیون یورویی.

در این تمرین طبق ادعای آاس کاپیتان های تیم با توجه به گمانه زنی های رسانه ای از ژاوی در مورد احتمال تغییر تصمیمش برای جدایی سوال هایی مطرح کردند که با سکوت مربی کاتالان همراه بود. حتی دستیاران او نیز نمی دانند بالاحره ژاوی می ماند یا روی حرف خود خواهد ماند.

ژاوی در برابر سوال ها مقاومت کرد و همه چیز را به بعد از جلسه با خوان لاپورتا موکول کرد. او دیگر نمی خواهد اشتباه قبلی را تکرار کند زمانی که بدون هماهنگی و صحبت با بازیکنانش، پس از شکست برابر ویارئال در نشست خبری از استعفایش گفت تا همه را شگفت زده کند. او ابتدا با لاپورتا جلسه می گذارد و نتیجه هر چه باشد ابتدا به بازیکنان و دستیاراتش اطلاع خواهد داد. در نهایت او مسئله را عمومی می کند.

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد