Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر غیرمنتظره به کابل با رئیس جمهور افغانستان درباره ادامه حمایت‌ها از نیروهای افغان و آتش‌بس گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درحالیکه روند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نظامی جریان دارد و مذاکرات بین‌الافغانی نیز تا 16 دی به تعویق افتاده، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده به کابل با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در این دیدار «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی، «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان، «فضل محمود فضلی» رئیس اداره امور، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا و «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور داشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس این بیانیه، دو طرف نگرانی خویش را درباره افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز کرده و ژنرال میلی از حمایت دوامدار آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.

همچنین در این دیدار، دو طرف درباره روند صلح، ضرورت کاهش فوری و چشمگیر خشونت‌ها و تامین آتش‌بس گفت‌وگو کردند.

ابتدای هفته جاری ژنرال میلر گفته بود که دستور دارد که تا 16 ژانویه (25 دی) سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به 2500 نفر کاهش دارد و تاکید کرد که این روند کاهشی جریان دارد.

تقابل ارتش و کنگره آمریکا درباره رقم کاهش نیروها در افغانستانکنگره آمریکا خروج مشروط نظامی از افغانستان را تصویب کردژنرال میلی: پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان حفظ می‌شود

این در حالی است که کنگره آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه‌ای کاهش بیشتر نیروها در افغانستان از سطح کنونی 4500 نفر را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمداشرف غنی نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان محمداشرف غنی نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان رئیس ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»

موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد