Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح پنج شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور، اظهارداشت: امروز با حضور رئیس جمهور دو ایستگاه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران یعنی ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد افتتاح می‌شود و ان شاء الله تا پایان سال ۱۰ ایستگاه از ۱۲ ایستگاه مترویی که قول داده بودیم به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خط ۶ یکی از خطوط اصلی است که به طول ۳۲ کیلومتر است که با تلاقی با ایستگاه‌های خط ۵ می‌تواند سفر با مترو را افزایش دهد.

شهردار تهران گفت: هر چند در شرایط تحریم هستیم و تحریم برای ما شرایط حادی به وجود آورده است اما در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به طور عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند که البته بخشی از آن تابع مشکلات عمومی نظام مدیریت شهری است که این موضوع در شرایط کرونایی حادتر شده است.

شهردار تهران افزود: روزانه ۵ میلیون سفر را در شهر مدیریت می‌کنیم. در شرایط کرونایی متروی تهران در حالی ۵۲۰ هزار مسافر را جابه جا کرد که ظرفیتش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر بوده است. در بخش اتوبوسرانی هم که البته ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، همین مشکل افزایش سفرها را داشته ایم.

حناچی تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر هم شهرداری تهران در دوران کرونایی درگیر بوده است. مؤسسه بهشت زهرا (س) و مجموعه آتش نشانی تلاش‌های شبانه روزی را در این دوره داشته اند.

وی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده ایم و قاطعانه می گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا پروانه دستی صادر نشده است.

حناچی گفت: ما در شرایط کرونایی با شهرهای دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده ایم و ضمن انتقال تجربه، ظلمی را که تحریم‌ها در حق مردم ایران می‌کنند، هم بازگو کرده ایم.

شهردار تهران در پایان گفت: ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۶ متری زمین و ایستگاه امیرکبیر پایین‌تر از میدان شهدا امروز به بهره برداری رسید و امیدواریم این تلاش‌ها مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

کد خبر 5098069 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران مترو شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شورای شهر شهر تهران سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی آسیبهای اجتماعی پیروز حناچی شهرداری تصادفات رانندگی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • زاکانی: برای کمک به پلیس درباره حجاب کاملا آماده هستیم
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد