Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) از طراحی و تولید خودروی آفرود سبک توسط محققان سپاه امام رضا(ع) خبر داد. - اخبار استانها -

محمودرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس، با اشاره به همکاری و تعامل معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی با مراکز رشد و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌ایم سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری به ثبت برسانیم و تا پایان سال منتظر اخذ دو مجوز دیگر برای تاسیس دو شرکت دیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بسیج علمی با هدف جهاد علمی پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری شکل گرفت و هدف ما تبدیل علم به فناوری و ثروت است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) در ادامه از تولید ماسک هوشمند توسط پژوهشگران سازمان بسیج علمی خبر داد و گفت: محفظه این گونه ماسک به گونه‌ای است که با استفاده از اشعه uv و گاز اوزون در سطح 2.5 میلی گرم هوا را تسویه و در دم و بازدم هوای سالم را استنشاق می‌کنیم.

وی افزود: نمونه این گونه ماسک در کشور آمریکا و آلمان نیز ساخته شده است، اما تفاوت نمونه ایرانی با نمونه خارجی آن در این است که مهندسی معکوس در آن به‌کار برده شده و از طرفی باطری آن به دلیل سنگینی به جای اینکه روی ماسک تعبیه شود بر روی کمربند فرد متصل و این باطری بصورت هوشمند و در کسری از ثانیه شارژ می‌شود و نیاز به سیم و اتصالات ندارد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران: مطالبه گری ورزشکاران در مسائل متعدد بیشتر شود‌ بسیج سازندگی استان سمنان آمادگی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را دارد به‌کارگیری نیروهای بسیجی آموزش‌دیده در طرح 17 ربیع/20 واحد صنفی و انبار احتکار کالا پلمب شد

کفاش بیان داشت: این ماسک تایید سازمان بسیج علمی و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج را اخذ کرده و به محض گرفتن مجوز دانشگاه علوم پزشکی رونمایی و به تولید انبوه خواهد رسید.

وی به یکی دیگر از اختراعات پژوهشگران سازمان بسیج علمی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اختراعات که به ثبت رسیده، اسکن‌های سه بعدی است که در آن کسانی که دچار آرتروز از قسمت کمر به پایین شده‌اند با فشار پا در سه فرم و سه جهت روی زمین و متناسب با میزان فشار بیماری تشخیص و کار درمانی انجام می‌شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) همچنین از تولید ماشین سبک آفرود که قابلیت حمل تا 300 کیلوگرم بار را دارد خبر داد و بیان داشت: مزیت این ماشین این است که وزنش سبک است و چپ نمی‌کند و از لحاظ قیمت 67 تا 70 میلیون تومان برآورد شده است و کاربرد آن در مناطق بیابانی و اجرای مسابقات صحرایی است که به زودی خط تولید آن را راه اندازی خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: به زودی و با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) از این 3 محصول در مراسمی رونمایی خواهد شد.

کفاش در پایان خاطرنشان کرد: هدف سازمان بسیج علمی و پژوهشی این است که استعداد‌های جوانان را شناسایی و آنان را جذب کرده و توان نوآوری و خلق ایده‌ها را در دانش پژوهان خود ایجاد کند.

انتهای پیام/282/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بسیج علمی سپاه امام رضا علمی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم