Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مایک پنس" معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا و همسرش واکسن کووید – ۱۹ را در نمایشی عمومی برای افزایش اعتماد مردمی، دریافت می‌کنند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پنس و کارن همسرش روز جمعه واکسینه می شوند تا ایمنی و فواید واکسن کرونا را ترویج دهند و در میان مردم آمریکا حس اعتماد و اطمینان عمومی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که قرار است در کاخ سفید انجام شود، در هفته نخست برنامه واکسیناسیون عمومی روی می دهد که با هدف متوقف کردن شیوع همه گیری کرونا که بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی را به کشتن داده، طراحی شده است.

علاوه بر پنس و همسرش، «جرومی آدامز» جراح کل آمریکا و مقام برجسته بهداشت عمومی این کشور نیز واکسینه می شود.

این نمایش عمومی، جدیت چالش های پیش روی مقام های آمریکایی را نه تنها در زمینه توزیع واکسن کرونا در سراسر ایالات متحده، بلکه به منظور غلبه بر شک و تردید پس از ماه ها پیام های مغشوش از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نشان می دهد.

«کیلی مکننی» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ترامپ نیز به طور قطع آماده دریافت واکسن کرونا است.

این در حالی است که ترامپ پس از بهبودی از ابتلا به کووید – ۱۹، بر این تصور است که در برابر این بیماری مصون است.

مکننی افزود: ترامپ واکسن کرونا را دریافت می کند، به محض آنکه تیم پزشکی اش تشخیص دهند که این بهترین کار است. اما اولویت وی کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان و افرادی هستند که در بخش های مراقبتی مشغول به کارند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز اعلام کرده که قصد دارد به زودی جلوی چشم مردم واکسینه شود.

بایدن که ۷۸ سال دارد، جزو پرخطرترین افراد در معرض ابتلا به کروناست.

کووید – ۱۹ تا این لحظه در آمریکا جان ۳۰۸ هزار و ۹۱ نفر را گرفته است. ۱۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۰ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و ۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۱۵ نفر از آن جان به در برده اند.



 / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرایم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین رابطه گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مطرح شد که آرا صادره در محاکم قضائی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضائیه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائیه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائیه برای بازنگری و به روز رسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضائی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

کد خبر 6092205

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود