Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری آنا در گزارشی به آمارهای ضدونقیض از بازار مسکن پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

وزارت راه و شهرسازی بعد از غیبت ۴ ماهه در انتشار آمار ماهیانه مربوط به «معاملات و قیمت مسکن در کشور» به علت آنچه مدیران، تلاش برای اصلاح اشکالات ایجادشده در فرآیند استخراج داده‌ها عنوان کرده‌اند روز شنبه ۲۲ آذر ۹۹ گزارشی از معاملات مسکن در سطح کشوری منتشر کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن نه تنها کامل نیست بلکه اشکالاتی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ ابهام بزرگ آمار جدید وزارت راه و شهرسازی

اولین ابهام و یا اشکال گزارش وزارت راه و شهرسازی از معاملات مسکن به بخش قیمت‌های «حال حاضر» بر می‌گردد، در این بخش بعد از ذکر قیمت‌ها هیچ توضیحی در خصوص روند تغییرات قیمتی نیامده است، درحالی‌که طبق اصول آماری باید قیمت‌های فعلی با قیمت‌های ماه قبل یا قیمت‌های مدت مشابه سال گذشته یا نسبت به قیمت‌های نیمه نخست سال مقایسه می‌شد تا وضعیت بازار مسکن شرح داده شود.

دومین ایراد آمار وزارت راه و شهرسازی در ناهمگونی جامعه آماری است، به‌طوری‌که برخی آمار تحت عنوان قیمت مسکن استان و تعدادی دیگر ذیل عنوان یک یا چند شهر اعلام شده‌اند.

سومین ایراد جای خالی آمارهای مربوط به تحولات قیمتی بازار مسکن در ۳ استان است به عبارتی در گزارش مذکور فقط قیمت مسکن ۲۸ استان اعلام شده است.

ایراد چهارم اختلاف عجیب و غریب میانگین قیمت کشوری مسکن بین مرکز آمار، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی است. با اینکه وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت مسکن در کل کشور را برای هر متر مربع ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده است اما مرکز آمار در گزارش مربوط به تحولات مسکن فصل بهار میانگین قیمت کشوری مسکن را ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع اعلام کرده است.

بنابراین با قیاس آمار مرکز آمار و وزارت راه و شهرسازی در می‌یابیم که میانگین قیمت کشوری مسکن بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته است درحالی‌که به استناد آمار بانک مرکزی شاخص فوق از ابتدای سال ۵۹ درصد افزایش داشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرها در قیمت مسکن

طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی، تهران با ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در هر مترمربع گران‌ترین شهر کشور از نظر متوسط قیمت مسکن است. یاسوج نیز با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر مترمربع ارزان‌ترین شهر کشور از نظر متوسط قیمت مسکن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن آمار بانک مرکزی منزل مسکونی وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت هزار تومان بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی

شما شهروندان عزیز در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

عدم پیشرفت مسکن ملی متقاضیان بجنورد را در نیمه راه گذاشت

تنکابنی‌ها در انتظار دریافت کلید طلایی مسکن ملی

روند کند ساخت مسکن ملی متقاضیان سیرجانی را گلایه‌مند کرد

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند