Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- محمد عبدالله‌زاده، داستان مدارس پیر و فرسوده و کلاس‌هایی با سقف‌های نمور و فروریخته و بخاری‌های نفتی کهنه، غصه پردرد ی است که بارها و بارها تکرار شده، اما انگار قرار نیست نقطه پایانی برای آن باشد.

 هفدهم مهرماه 97 بود که دیوار حیاط مدرسه روستای گرماش سنندج بر سر دنیا ویسی، دانش‌آموز کلاس اولی خراب شد و او که تازه 17 روز بود به مدرسه می‌رفت، جانش را از دست داد، یا قصه سوختن مدرسه شین‌آباد و درودزن هم که بسیار معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در همین رابطه طی روزهای گذشته تصاویری از وضعیت فیزیکی یک مدرسه ابتدایی در روستای خاکبتیه شهرستان الیگودرز در فضای مجازی استان منتشر شد، این تصاویر باعث شد برای اولین بار از بیماری کرونا به سبب تعطیل کردن مدارس سپاس‌گزار باشیم زیرا آن‌طور که در این عکس‌ها مشخص بود احتمال آسیب دیدن دانش آموزان در صورت حضور در کلاس‌های درس قریب الوقوع بود.

 

تحصیل50 دانش‌آموز در مدرسه‌ای که امکان تخریب بالایی دارد

برای برسی وضعت این مدرسه ابتدایی در روستای "خاکبتیه" الیگودرز به سراغ روحانی مستقر در این روستا رفتیم که برای اولین بار وضعیت این مدرسه را رسانه‌ای کرد.

ابراهیم سوری می‌گوید: این روستا در بخش زلقی و در فاصله 40 کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد و بیش از 100 خانوار با جمعیتی حدود 500 نفر در آن زندگی می‌کنند و همانند سایر روستاها شغل مردمش کشاورزی و دامداری است.

بر اساس گفته‌های او در این روستا دو مدرسه راهنمایی و ابتدایی وجود دارد که مدرسه راهنمایی در اوایل دهه 50 شمسی و مدرسه ابتدایی در دهه 40 شمسی ساخته‌شده‌اند و ازنظر ایمنی امکان برگزاری کلاس‌های درس در هیچ‌کدام از آنان وجود ندارد.

این روحانی بیان کرد: حدود 50 دانش‌آموز در مدرسه ابتدایی تحصیل می‌کنند و حتی تعدادی دانش‌آموز از روستاهای اطراف برای تحصیل به این مدرسه می‌آیند و تاکنون مردم روستا چندین مرتبه خواهان نوسازی آن شده‌اند اما نتیجه‌ای کسب نکرده‌اند.

 

آغاز ساخت 91 کلاس درس در شهرستان الیگودرز

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: در راستای بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان الیگودرز در حال حاضر 91 کلاس درس در قالب 19 مدرسه در این شهرستان در حال ساخت است.

امیر غفوری نژاد بابیان اینکه اعتبار ساخت این پروژه‌ها 55 میلیارد تومان است، افزود: امسال اعتبار کل نوسازی مدارس لرستان 370 میلیارد تومان است درنتیجه 15 درصد از این اعتبار به شهرستان الیگودرز تخصیص داده‌شده که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان میزان خوبی است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها با همکاری خیرین، بنیاد برکت و بنیاد علوی در حال ساخت هستند همچنین بنیاد علوی با توجه به وضعیت مدارس استان چند بخش را در اولویت کاری خود قرار داده که بخش زلقی و شول‌آباد الیگودرز از این مناطق هستند.

 

بیش از40 درصد از مدارس لرستان تخریبی هستند

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با عنوان کردن این موضوع که با توجه به عمر بالای مدارس استان میزان مدارس تخریبی در لرستان زیاد است، تصریح کرد: بیش از 40 درصد از مدارس لرستان تخریبی هستند که برای بازسازی این مدارس به اعتبار زیادی نیازمندیم.

غفوری نژاد خاطرنشان کرد: 20 درصد از اعتبارات موردنیاز برای نوسازی مدارس در لرستان توسط خیرین تأمین اعتبار می‌شوند، همچنین مدرسه ابتدایی روستای خاکبتیه شهرستان الیگودرز نیز جز مدارس تخریبی بوده که در انتظار اعتبار برای نوسازی است.

 

خیرین مدرسه‌ساز لرستانی 400 میلیارد تومان در حوزه ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز لرستان نیز در ارتباط با وضعیت مدرسه ابتدایی روستای خاکبتیه شهرستان الیگودرز اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز با توجه به اولویت‌بندی‌هایی که توسط آموزش‌وپرورش انجام می‌شود اقدام به بازسازی و نوسازی مدارس می‌کند.

محمدعلی رضوی ادامه داد: طی 20 سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز لرستانی 400 میلیارد تومان در حوزه ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند که با توجه به میزان دانش آموزان این رقم خیرین لرستانی را جز چند استان برتر در حوزه ساخت مدرسه قرار داده است.

 

طی 20 ماه گذشته خیرین مدرسه ساز 180 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند

وی بابیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری تا به امروز 60 میلیارد تومان در حوزه ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند، عنوان کرد: از ابتدای سیل گذشته تا به امروز نزدیک به 180 میلیارد تومان هزینه شده که این موضوع باعث انقلابی بزرگ در حوزه نوسازی و بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده لرستان شد.

 رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز لرستان  بیان کرد: حدود 30 درصد مدارس ساخته‌شده در لرستان توسط این انجمن انجام‌شده است همچنین وضعیت مدرسه ابتدایی روستای خاکبتیه را برسی می‌کنیم و درصورتی‌که این مدرسه جز اولویت‌های آموزش‌وپرورش باشد انشالله با کمک خیرین آن را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/85020

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه لرستان روستا دانش آموز خیرین مدرسه ساز لرستان حوزه ساخت مدرسه شهرستان الیگودرز میلیارد تومان مدرسه ابتدایی نوسازی مدارس مدارس لرستان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها