Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اداره‌ها می‌توانند با شناور کردن زمان ورود و خروج کارمندانشان به مدت نیم ساعت باعث کاهش حجم مسافر در وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حسنی افزود: ضرورت دارد تا مسوولان استانی، افزایش خودروهای حمل و نقل عمومی را نیز پیگیری کنند تا از تراکم موجود در این وسایل جلوگیری و زنجیره شیوع کرونا شکسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای طرح محدودیتهای هوشمند مصوب ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و منع رفت و آمدهای شبانه خودروها اشاره و بیان کرد: پیش از ساعت ۲۱ هر شب حجم ترافیک شهری در خیابانها زیاد می‌شود که همین سبب‌ساز عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.  

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای استفاده از خودروهای شخصی توصیه شده است تا مسافران این خودروها نیز کمتر از چهار نفر باشند و در طول سفر خود از ماسک هم استفاده کنند.  

حسنی افزود: با توجه به ضرورت برخی افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی و به تبع آن، تراکم موجود در این وسایل، توصیه بر این است که حداقل از ماسک استفاده شود و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای رعایت سلامت افراد دقت لازم انجام شود.  

وی ادامه داد: استانداردهایی برای وسایل نقلیه وجود دارد که بر اساس آن نشستن مسافران به صورت یک در میان در اتوبوس و مترو تعریف شده است ولی اکنون شاهد آن هستیم که به واسطه تراکم زیاد جمعیت همه مسافران در کنار هم در اتوبوس و مترو قرار می‌گیرند و این خطر آفرین است.  

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به گلایه برخی مسافران اتوبوسهای درون شهری نسبت به سردی فضای داخل این خودروها به خاطر پنجره باز آنها برای گردش هوا اشاره و بیان کرد: تراکم زیاد مسافران در اتوبوس‌ها و مترو باعث می‌شود تا گردش هوا کمتر شکل بگیرد و بر این اساس باید مقدار باز بودن پنجره به قدری باشد که امکان گردش هوا در محیط رخ دهد.  

حسنی افزود: با توجه به وجود دستگاه تهویه در خطوط مترو و واگن‌های مسافری تا حدودی مشکل گردش هوا برطرف شده است ولی نکته حائز اهمیت وجود تراکم زیاد مسافران در این وسیله حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: وجود ویروس کرونا در هر مکانی موجب چرخه انتقال ویروس است که باید قطع شود و بر این اساس فرقی بین اجتماعات با هدف جشن یا دورهمی خانگی و تراکم در خودروهای بزرگ جمعی حمل و نقل عمومی وجود ندارد.  

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۲۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تغییر ساعت کاری حمل و نقل عمومی گردش هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد