Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره جغرافی‌دانان جهان اسلام گفت: همه مجموعه‌های علمی به‌خصوص انجمن‌های علمی باید تلاش کنند تا در حوزه‌های تخصصی خود در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و حکمرانی در کشورها و فضای بین‌المللی تأثیرگذار باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی، صبح امروز (پنج‌شنبه) در کنگره مجازی جغرافی‌دانان جهان اسلام اظهار کرد: مجموعه‌های علمی تحت عنوان انجمن علمی جغرافیا در کشورهای مختلف می‌توانند با در کنار هم قرار گرفتن این ظرفیت بزرگ علمی را تقویت کرده و در اختیار مدیریت و تصمیم‌گیری کشورهای بزرگ و در حال توسعه در جهان اسلام قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه «گردهم آمدن و همگرا شدن جغرافی‌دانان جهان اسلام ظرفیت بسیار مغتنمی است که در حوزه علوم جغرافیایی می‌تواند منشأ خیر و برکت زیادی در منطقه و جهان باشد»، تصریح کرد: شناخت از اوضاع جغرافیایی جهان اسلام هم در کاربردهای علمی و هم آموزش و تربیت نسل جوان بسیار ارزشمند است.

غلامی خاطر نشان کرد: قطعاً با حرکت‌های علمی و هم‌افزایی است که نخبگان بیشتری را می‌توان به کار گرفت و جوانان علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی را به سمت این رشته که جزو رشته‌های تأثیرگذار در حوزه‌های مدیریتی است، هدایت کرد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در همه جای دنیا یکی از بسترهای مهم آمایش سرزمین‌ها، بسترهای جغرافیایی است، گفت: ظرفیت‌های بزرگی که می‌شود در ذیل این آمایش تعریف، معرفی و به سمت بهره‌برداری صحیح از آنها هدایت کرد، در توان و ظرفیت اساتید و محققان و دانشمندان علم جغرافی است.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به برگزاری این کنگره افزود: نشست‌های این چنینی و همگرایی‌هایی که در بین دانشمندان، محققان و اساتید به وجود می‌آید، می‌تواند در راه توسعه کشورها از جمله در جهان اسلام به‌عنوان یک دستاورد علمی مورد توجه قرار گیرد.

 غلامی اظهار امیدواری کرد، در این نشست همکاران دانشگاهی و پژوهشگران در هماهنگی و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای علمی خودشان توفیقات بیشتری پیدا کنند و این حرکت در آینده یک مسیر هماهنگی علمی و هم افزایی میان دانشمندان و محققان این رشته در کشورهای اسلامی و کل جهان باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان اضافه کرد: در علم مرز نداریم، ولی در بهره‌برداری از علم حتماً باید تلاش کنیم مردم خودمان تا حداکثر ممکن از توانمندی‌های علمی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جغرافیا وزير علوم انجمن های علمی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده روز پنجشنبه در جلسه کمیته فنی بازاریابی و تبلیغات با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران خارجی، اظهار کرد: بازاریابی با کمک تبلیغات رسانه‌ای برای رشد صنعت گردشگری استان مهم بوده و باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشورهای هدف گردشگری و همچنین نحوه حضور رسانه‌های استانی در این کشورها برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه تحولی صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای با مشارکت و محوریت بخش‌های خصوصی و برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره‌های بین‌المللی حائز اهمیتی بوده که در این جلسه به تصویب رسید.

بایرام زاده گفت: در راستای تحقق هدف، افزایش رویدادهای گردشگری با کشورهای هدف گردشگری، برنامه‌هایی همچون برگزاری ۸۰ جشنواره گردشگری داخلی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه سال جاری و حضور توانمند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، با محوریت جذب گردشگران خارجی در دستور کار معاونت گردشگری آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای هدف گردشگری برای استان آذربایجان‌شرقی کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، روسیه، ترکیه، چین، عراق و کشورهای اروپایی است اما محدودیتی در معرفی استان وجود نداشته و هدف نهایی معرفی جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان در ابعاد جهانی است.

کد خبر 6095210

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم