Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: وزیرکشور درباره اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل ریلی توضیح داد: در حوزه حمل‌ و نقل 179 کیلومتر مسیر خطوط قطار شهری معادل 54 درصد کل خطوط درحال بهره برداری، در این دولت به شهرها اضافه شده است. همچنین 119 ایستگاه معادل 53 درصد ایستگاه‌های قطار شهری و 691 دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار شهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور صبح امروز-٢٧ آذر- در آیین گشایش دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافت و بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، تشکیل کمیسیون کلانشهرها است. این کمیسیون به صورت مستقیم امر تصمیم سازی در تصویب لایحه و مقدمات قانون را فراهم می‌کند. شهردار تهران، رئیس شورای عالی استان‌ها و کارشناسان کمیسیون‌های تلفیقی دولتی و نیمه دولتی در این کمیسیون عضو هستند.
او با بیان اینکه 99 پروژه شاخص با رقم 7 هزار و 950 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: همچنین تا پایان فعالیت این دولت، 180 پروژه دیگر با رقم 25 هزار میلیارد تومان در دستورکار بهره برداری قرار دارد.
وزیر کشور در ادامه بیان کرد: موضوع مدیریت پسماند یکی از موضوعات بلاتکلیف در مدیریت‌ شهری کلانشهرها به ویژه ساکنان استان‌های شمالی بود. این موضوع در حال حاضر تعیین تکلیف شده و برای دومین سال اهداف مهمی در این زمینه با کمک دولت، شهرداری‌ها و شهروندان دنبال می‌شود.
او افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که درحال حاضر تعیین و تکلیف شده، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها است. شهرداری‌ها همیشه نسبت به این‌موضوع گلایه مند بودند. این لایحه از فروش تراکم، ساخت و سازهای غیرمجاز، ترافیک شهری و ... جلوگیری می‌کند.
رحمانی فضلی ضمن اشاره به لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها، گفت؛ این لایحه یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که به صورت کامل نظام بخشی شد. در شهرداری‌ها نزدیک‌ به 4 و نیم برابر نیروی مورد نیاز، نیرو وجود دارد. این لایحه، تعیین تکلیف و قانونمند شده است. همچنین در حوزه آسیب شناسی‌های مختلف شهری نیز اسناد مختلفی تصویب شده و درحال اجرا است.
او درباره اقدامات صورت گرفته دولت در حوزه حمل و نقل، توضیح داد: در حوزه حمل‌ و نقل 179 کیلومتر مسیر خطوط قطار شهری معادل 54 درصد کل خطوط درحال بهره برداری، در این دولت به شهرها اضافه شده است. همچنین 119 ایستگاه معادل 53 درصد ایستگاه‌های قطار شهری و 691 دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور اضافه شده است.همچنین یکهزار و 160 دستگاه اتوبوس در دولت جاری نوسازی و یکهزار و 200 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است. همچنین تاکنون 73 هزار دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شده است. 4 هزار و 200 دستگاه ماشین آلات خدماتی و 3 هزار و 287 دستگاه ماشین آلات عمرانی در حوزه محیط زیست در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.
رحمانی فضلی با تأکید براینکه 74 درصد جمعیت ایران، شهری است؛ افزود: باید بستر خدمات رسانی و زیست سالم برای شهروندان را در شهرها ایجاد کرد که در غیراینصورت شهرها دچار مسائل حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی خواهند شد.
وزیر کشور در پایان گفت: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند که برنامه محور باشند و بیشتر کلانشهرها دارای برنامه‌های پنج ساله هستند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اضافه شده حوزه حمل شهرداری ها قطار شهری وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است

وزیر کشور با بیان اینکه هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است گفت: امید می‌رود در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها محقق شود، هیچ نقطه منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی در دست بررسی است.

وی با اشاره به طرح ایمن‌سازی مرزها، افزود: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور رئیس‌جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجرا است.

وزیر کشور با اشاره به طرح نور، خاطرنشان کرد: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد، البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

وحیدی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند تا از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، طرح نور تاکنون مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است، گفت: امید می‌رود در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها محقق شود، هیچ نقطه منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.

وزیر کشور افزود: حمایت ما از تولید داخل است و هرمقدار در داخل تولید شود اولویت با آن است، هرچقدر لازم باشد می‌توان وارد کرد، چراکه بحث هوای پاک در تهران بسیار مهم است.

کد خبر 749799

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد