Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به طوری که همه کشور صحنه مبارزه با این ویروس منحوس و تلاش در راستای حفظ و حراست از سلامت افراد جامعه شده و این خدمات و نجات جان انسان‌ها با پول قابل قیاس نیست. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت استان مرکزی با اشاره اینکه سلامت رکن اساسی و مورد تاکید است اظهار داشت: نعمت سلامت، ایمان و ولایت، از نعمات ویژه الهی هستند و در صورتی که از نعمت سلامت محروم شویم به طور قطع فیوضات بعدی مانند ایمان، ایثار، اعتقاد، انسانیت و پرورش فضیلت هم ممکن نیست و از این رو سلامت از ارکان اساسی بوده و در فرهنگ دینی بسیار مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فقر مادی را در صورت سلامت بودن بدن می‌توان جبران کرد اما فقر روحی انسان را متزلزل می‌کند و قطعا در صورت فراهم شدن سلامت روح، روان و جسم است که می‌توان خود را برای تحولات عظیم روحی و معنوی آماده کرد و با توجه به این موارد می‌توان گفت سلامت، بستر و زمینه مناسبی برای حرکت به سمت معنویات است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مجاهدت کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا مصداق نجات و احیای انسان‌ها بوده اما نجات معنوی انسان‌ها بالاتر از این است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌ای بیان کرد: حرکت در مسیر نجات انسان‌ها از توطئه‌های خبیثانه و همین طور چنگال دشمنان و رهایی آنها از سیاه‌چاله‌های نفاق و نفوذ به منزله احیای آنها بوده و خیران سلامت هم در اردوگاه احیای انسان‌ها به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در واقع خیران سلامت جدای از کمک‌های مالی، صادقانه به حیات انسانیت خدمت و به همان گونه که شهدا جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند، خیران سلامت و کادر درمان هم در مبارزه با کرونا تمام توان و وجودشان را به میدان آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: به طوری که همه کشور صحنه مبارزه با این ویروس منحوس و تلاش در راستای حفظ و حراست از سلامت افراد جامعه شده و این خدمات و نجات جان انسان‌ها با پول قابل قیاس نیست.

دری نجف‌آبادی افزود: امروز کادر درمان به منزله پیش‌قراولان و خیران سلامت به عنوان پشتیبان کادر درمان در جبهه سلامت خدمت می‌کنند، در روزهای نخست شیوع ویروس با کمبود اکسیژن رو به رو بودیم اما به کمک خیران این مشکل برطرف شد و امروز اهمیت و ارزش جبهه سلامت کمتر از جبهه 8 سال دفاع مقدس و مقابله با صدام و صدامیان نیست.

وی با اشاره به نقش خیران در احداث بیمارستان آیت‌الله خوانساری تصریح کرد: این مجموعه که حاصل تلاش مجمع خیران است در ایام کرونایی به داد حوزه بهداشت و درمان استان رسید و کار با کیفیت مطلوب و هزینه مناسب در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اما در ساخت بیمارستان ولیعصر با چالش رو به رو هستیم و امیدواریم به زودی پیمانکار مناسب انتخاب شود  و در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم تا با پر کردن خلاء‌های موجود  از سنگینی باری که بر دوش استان و حوزه سلامت است بکاهد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به بیمارستان درحال ساخت ساوه هم ادامه داد: یک‌هزار و 400 متر مربع فضا در شهرستان ساوه آماده کرده‌ایم که امکانات خوبی ارائه می‌شود، با توجه به امکانات حوزه سلامت در کشور، نسبت به کنترل افراد در ورود به کشور باید دقت شود و پس از قرنطینه اجازه ورود داده شود.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب از تلاش پرستاران قدردانی کرده و گفت: امیدواریم مردم به پاس زحمات این قشر فداکار نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به قطع زنجیره ویروس تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: خانه، مسجد و دانشگاه مجموعه‌های متصل به هم با پیوند محکم هستند که محور این پیوند رسول اکرم(ص) بوده و مردم ایران اسلامی از ابتدای اسلام با تمام وجود وفادار به اسلام، اهل بیت(ع) و قرآن بوده‌اند و در نتیجه اهتمام به این پیوندهاست که شهید سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها پرورش یافته‌اند.

دری نجف‌آبادی افزود: ایران اسلامی سرزمین بزرگان تاریخ است و استان مرکزی به عنوان خطه مشاهیر و مفاخر در این سرزمین به شمار می‌رود که 6 هزار و 200 شهید را در راه اسلام تقدیم کرده است، بنابراین باید قدردان این ظرفیت عظیم باشیم.

150 میلیارد ریال کمک توسط خیران سلامت در استان مرکزی جمع‌آوری شد کمک 18 میلیارد تومانی خیران سلامت استان فارس برای مقابله با کرونا هزینه‌هاى درمان برخى بیماران کرونایى سر به فلک می‌کشد/ بیماران کووید 19 در انتظار خیران سلامت

کمک 15 میلیارد تومانی خیران سلامت برای مقابله با کرونا

محسن ابدال، رئیس مجمع خیران سلامت استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به سطح فعالیت این مجمع گفت: مجمع خیران سلامت در تمامی شهرستان‌های استان به جز شازند شعبه فعال دارد.

وی افزود: این مجمع علاوه بر فعالیت  در بیمارستان آیت‌الله خوانساری در بیمارستان امیرکبیر نیز درخواست فعالیت و تشکیل شعبه مجمع را دارد.

رئیس مجمع خیران سلامت استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر کمک 15 میلیارد تومانی خیران سلامت در حوزه کرونا در سال گذشته، 14 میلیارد تومان هم توسط خیران جمع‌آوری شده است.

پیشرفت 55 درصدی فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک

همتی، رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک هم در این دیدار با اشاره به پیشرفت فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: در این فاز 55 درصد پیشرفت را شاهد هستیم، وسعت فاز سوم این مجموعه 4 هزار و 500 مترمربع است که تاکنون 100 درصد اسکلت آن انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین خرید بیش از 860  میلیون تومان لوازم و تجهیزات را داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون 3 مرحله کمک‌های مومنانه به منظور خانواده بیماران سرطانی توزیع شده که ارزش هر بسته معادل 400 هزار تومان بوده است.

رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ادامه داد: به منظور هزینه درمان برای خرید دارو و رفع مشکلات بیماران، هم 120 میلیون تومان مساعدت انجام شده است.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیمارستان آیت الله خوانساری رئیس مجمع خیران سلامت میلیارد تومان دری نجف آبادی سلامت استان کادر درمان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قانون جدید بانک مرکزی که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانک‌ها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد.

به گزارش تسنیم؛ غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاح نظام بانکی و جهش تولید اظهار کرد: شبکه بانکی کشور یک ساختار و مدیرانی دارد و زیر نظر بانک مرکزی است، اما تغییر در این مجموعه دشوار است.

وی افزود: وقتی شبکه بانکی کشورمان چهل سال به یک رویه خو گرفته به راحتی نمی‌توان آن را از این رویه خارج و به وضعیت جدیدی منتقل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند، اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم‌ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.

 مصباحی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه اقدامات زیادی انجام شده و تغییرات خوبی هم رخ داده، اما تغییرات به صورت اساسی و گسترده نیست و نیاز دارد که رویکرد بانک مرکزی در زیرساخت قرارداد‌ها و قوانین و مقررات یک رویکرد جدی و فعال و به گونه‌ای باشد که ساختار را به صورت اساسی تغییر دهد و اصلاح کند.

وی در پاسخ به این پرسش که قانون جدید تا چه اندازه بانک مرکزی را به نقطه مطلوب می‌رساند اظهار کرد: بنده آرزو می‌کردم بانک مرکزی از استقلال بیشتری برخوردار باشد که این اتفاق افتاده و البته بنده هم در مجلس هشتم طراح قانون بانک مرکزی مستقل بودم که به ثمر نرسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تذکر این مطلب که بانک مرکزی بانک حکومتی و بانکِ بانکهاست نه بانک مردم یادآور شد: جایگاه بانک مرکزی جایگاهی نیست که با بنگاه‌ها و مردم دادوستد داشته باشد بلکه بانک‌ها را مدیریت و بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند و جلوی ناترازی و تخلفات آن‌ها را می‌گیرد لذا باید از اقتدار لازم برخوردار باشد تا بتواند مانع از انحرافات و کج روی‌های نظام بانکی شود.

مصباحی مقدم گفت: منابع بانک هم باید در خدمت برنامه‌های بلند مدت و میان مدت دولت باشد و هم باید مستقل باشد تا بتواند بر بانک‌ها نظارت کند.

وی تصریح کرد: قدرت کنترل بانک‌ها تا قبل از تصویب قانون جدید، در اختیار بانک مرکزی نبود، اما با قانون جدید که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانک‌ها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد و یک سری سیاست‌های پولی و ارزی، مبنای عمل بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: اگر منابع بانکی برای بنگاه‌ها و در جهت تولید و تجارت تأمین شود و برگشت داشته باشد بانک باید بر مصرف وجوه حاصل از برگشت اصل پول و برگشت سود به هر مقدار که باشد نظارت کند درغیر این صورت بازار دلالی و واسطه گری رشد پیدا می‌کند.

مصباحی مقدم با انتقاد از اینکه بانک در خدمت نظام تولید و نظام بازار نیست و دغدغه‌ای برای تولید و بخش واقعی اقتصاد ندارد گفت: بانک باید واسطه وجوه بین سپرده گذاران و تجار و تولیدکنندگان باشد، اما این کار را نمی‌کند و فقط تأمین مالی می‌کند و کاری هم ندارد که این تسهیلات برای چه کاری مصرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مالی برای تولیدکننده نباید هزینه بر باشد افزود: بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور بزرگترین بدهکاران نظام بانکی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش