Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


سخنرانی ترومن پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما

پسر کوچک، نام بمبی بود که در سال 1945 توسط آمریکایی‌ها به شهر هیروشیمای ژاپن انداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بمب که اولین بمب هسته‌ای بشر بود که در جنگ استفاده می‌شد با قدرت تخریب عظیمی که داشت آخرین مقاومت‌های ژاپن را در جنگ جهانی دوم شکست. اما روند توسعه و ساخت چنین جنگ‌افزار قدرتمندی آن هم در شرایط جنگ جهانی دوم خالی از مسائل حاشیه‌ای مهم نبود. پروژه ساخت بمب هسته‌ای که پروژه منهتن نام داشت و در نهایت مخفی‌کاری ممکن توسط دولت آمریکا انجام می‌شد. اکثر افرادی که در این پروژه مشغول به کار بودند از ماهیت اصلی آن خبر نداشتند و جاسوس‌های کشورهای مختلف از جمله شوروی به شدت تلاش در کشف هرگونه اطلاعاتی در مورد این پروژه می‌کردند.نهایتا پس از استفاده از اولین بمب هسته‌ای علیه ژاپن پرده از نتیجه پروژه منهتن به کنار رفت و ترومن با سخنرانی که می‌توانید قسمت‌های مهم آن را در این ویدیو ببینید روند و ماهیت آن را با دنیا در میان گذاشت.

 


مواضع و لحظات ترور غسان کنفانی توسط موساد

غسان کنفانی نویسنده و روزنامه نگار شهیر عرب که یکی از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز بود سالها با نگارش کتب و مقالات خود با قلم به نبرد استعمار حاکم بر سرزمین مادری اش رفت. این نویسنده که در 1948 در اثر ترور و وحشت صهونیست‌ها مجبور به فرار از زادگاه خود شد هرگز یاد کشور خود را فراموش نکرد و تا آخرین لحظه که توسط موساد ترور شد به مبارزه خود علیه نیروهای مهاجم ادامه داد. مصاحبه او با خبرنگار انگلیسی که در آن چرایی عدم مذاکره با اسرائیل را تشریح می‌کند همراه با تصاویری از ترور وی توسط موساد را در این ویدیو ببینید.

 


تاریخچه مختصر اعداد ممنوعه

اعداد نیز مانند کلمات می‌توانند حاوی معانی و تعابیر باشند و این ویژگی آن‌ها باعث شده است که در دیرباز استفاده از برخی انواع اعداد ممنوع شود. در این ویدیو تاریخچه مختصری از اعداد ممنوعه در طول تاریخ را خواهید دید که توضیح می‌دهد چرا از زمان یونان باستان تا دوران مدرن استفاده از برخی اعداد ممنوع اعلام شده و چه عوامل تاریخی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی در این مسئله تاثیرگذار بوده است.

 

 

خلخالی: به لینکلن و جورج واشنگتن افتخار می‌کنیم

محمدصادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی قاضی شرع در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ایران، در ابتدای سال 1359 به رم پایتخت ایتالیا سفر کرد و در آنجا درباره مسائل قضایی، پرونده ها و همین طور درباره فرار محمدرضا پهلوی در کنفرانس خبری در هفتم فروردین 1359 موضع گیری کرد. او در بخشی از این کنفرانس حرف‌های جالبی درباره نمادهای آمریکا زد. در این فیلم قدیری ابیانه که در آن زمان سفیر ایران در ایتالیا بود، در نقش مترجم خلخالی حضور دارد.

 

 

عزاداری محرم امام خمینی در نوفل لوشاتو

«نوفل‌لوشاتو / Neauphle-le-Château» روستایی در نزدیکی پاریس، فرانسه است. شهرت این روستا به دلیل اقامت امام خمینی از اواسط مهر تا یازدهم بهمن 1357 در آنجاست که باعث جلب توجه رسانه‌های جهان به این روستا شد. تصاویری که در ادامه تماشا می‌کنید، از عزاداری 21 آذر 1357 در اوج درگیری های مردم در مسیر انقلاب و مصادف با یازدهم محرم 1399 هجری قمری است. این فیلم که توسط اسوشتیدپرس در آن دوران ثبت شده، حاوی برشی کوتاه از گفت و گوی امام خمینی با یکی از رسانه‌ها است. در تابناک تماشا می‌کنید.

 


تظاهرات دانشجویان در اعتراض به محمدرضا شاه

در دوران پهلوی، همزمان با افزایش خفقان سیاسی داخلی، در فضای خارجی تحرکات افزایش یافت. دانشجویان ایرانی 10 خرداد 1346 در اعتراض به سفر محمدرضا شاه پهلوی به آلمان در مونیخ تظاهرات کردند. تصاویری که می‌بینید، همین تظاهرات را روایت می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای روز حمل و نقل جنگ جهانی دوم هری ترومن ژاپن آمریکا حمله اتمی لایحه بودجه 1400 الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای روز حمل و نقل توسط موساد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران

زمانی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در صحن شورای شهر شروع به سخنرانی درباره قرارداد واگن چینی کرد، جعفر تشکری هاشمی صحن را ترک کرد. منبع: شرق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳ + تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳+ تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • لحظات تلاش مار پیتون برای شکار نگهبان!
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است