Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@21:51:04 GMT

غذاهایی که عفونت های پوستی را از بین می برند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۰۴۷۲

غذاهایی که عفونت های پوستی را از بین می برند

بیش از ۹۰ درصد لوازم آرایشی باعث عفونت می‌شوند عفونت های پوستی ممکن است ناشی از یک عارضه پاتولوژیک باشد یا به دلیل خوردن برخی از مواد غذایی که باعث آلرژی می‌شوند، رخ دهند و علائم آن در بعضی از افراد در زمستان به دلیل کم آبی ناشی از قرار گرفتن مداوم در هوای سرد بدتر شود؛ بنابراین باید برای جلوگیری از بروز آن، بر خوردن یک گروه خاص از غذا‌ها در هنگام سرما مداومت داشته باشیم که این غذا‌ها عبارتند از:

کلم

کلم سرشار از "ویتامین C" است و به بدن در مبارزه با عفونت باکتریایی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالهاست که از برگ کلم به عنوان پادزهر برای بهبود بریدگی ها، خراش ها، زخم ها، آبسه‌ها و زخم‌های آلوده استفاده می‌شود. به عنوان مثال، از برگ کلم می‌توان برای برداشتن چرک از ناخن‌های پا و از بین بردن عفونت استفاده کرد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان خانگی مؤثر برای عفونت‌های پوستی است و حاوی مقادیر زیادی اسید لوریک و کاپریسیل است که هر دو ماده مغذی هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن کار می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود پوست را با روغنی که از آن استخراج شده ماساژ دهید تا از آن در برابر باکتری‌های مضر که باعث ایجاد عفونت می‌شوند، محافظت کنید.

سیر

سیر تازه حاوی یک اسید آمینه به نام "آلین" است که دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است که می‌تواند با باکتری‌های ایجاد کننده آکنه مقابله کرده و تورم و التهاب را کاهش دهد.

خوردن سیر تازه می‌تواند به از بین بردن مخمر، قارچ‌ها و کرم‌ها از سیستم گوارش نیز کمک کند. سیر همچنین یک داروی موضعی ایمن برای عفونت‌های پوستی است.

عسل

عسل سفید به مبارزه با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند؛ زیرا حاوی آنزیم هیدروژن پراکسید است که آن را به یک درمان موضعی موثر برای بیماری‌های پوستی و زخم‌ها تبدیل می‌کند.

زردچوبه

این ماده رایج که در آشپزخانه استفاده می‌شود یک درمان طبیعی عالی برای انواع بیماری‌های پوستی از جمله جوش، اگزما و درماتیت آتوپیک است. به لطف خاصیت ضد التهابی، میکروبی و آنتی اکسیدانی شگفت انگیز، زردچوبه را می‌توان برای پاک سازی زخم‌ها و سوختگی‌ها نیز مصرف و یا با شیر مخلوط کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لوازم آرایشی عفونت های پوستی روغن نارگیل لوازم آرایشی عفونت های پوستی سبک زندگی پارسی خبر روغن نارگیل عفونت های پوستی زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد