Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه سفر صبح پنج شنبه خود به سمنان و در دیدار با مسئولان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این نهاد، با بیان اینکه وظیفه خطیر و مهم موزه‌های دفاع مقدس تعمیق باورها و فرهنگ انقلابی است، تاکید کرد: موزه دفاع مقدس سمنان زیرساختی کم نظیر است که مسئولان برای تکمیل آن اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس صرفاً کارکرد موزه به صورت سنتی ندارند، افزود: این نهادهای معنوی و فرهنگی به واقع یک وظیفه خاص بر گردن دارند که همانا حفظ و توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ترویج روحیه ایثار

نایب رئیس مجلس، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان را یک ظرفیت معنوی دانست که می‌تواند اشاعه دهنده روحیه فداکاری و ایثار باشد و گفت: یکی از محاسن این استان قرار گرفتن بر سر کریدور شرق به غرب و میزبانی زائران رضوی است که این مجموعه عظیم فرهنگی با محوریت دفاع مقدس و شهدا می‌تواند سالانه از هزاران زائر امام هشتم (ع) نیز میزبانی کند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه و با بیان اینکه موزه دفاع مقدس در مسیرهای تعالی انسان‌ها، خدمت رسانی می‌کند لذا خداوند برای آینده انقلاب، جنگ را بر سر راه ملت ایران قرار داد تا به واسطه آن مردم ایران متحول شوند، گفت: دفاع مقدس سبب شد تا مردم ما در حفاظت از انقلاب و کیان ملت همدل شوند و این ایثار تا کنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس علاوه بر نشان دادن آثار جنگ تحمیلی باید مکتب انقلاب و شهدا را گسترش دهند تا بتوانیم آن‌ها را به نسل جوان جامعه‌مان نیز انتقال دهیم، گفت: پیشکسوتان عرصه جهاد و رزمندگان دوران دفاع مقدس در پیش برد این اهداف نقش مؤثری دارند.

کد خبر 5098187

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شب یلدا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهرستان کرج آلودگی هوا قاسم سلیمانی هفته پژوهش حوزه علمیه موزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان