Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@19:04:16 GMT

امکان تمدید وام ۱ میلیونی کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۰۸۲۴

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار با بیان اینکه امکان تمدید ثبت نام وام یک میلیونی مجدد وجود ندارد گفت: تمامی افرادی که درنوبت قبل، تسهیلات کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانستند متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی باشند.

حامد شمس, رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره زمان تمدید وام یک میلیونی کرونا گفت: جامعه هدف ما 11 میلیون سرپرست خانوار(29میلیون و 700 هزار نفر) بودند که حدود 7 میلیون نفر درخواست ثبت کردند و به همین 7میلیون نفر  وام پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس گفت: بر اساس قانون و مقررات کشور, تسهیلات در هر سطحی به کسی تعلق می گیرد که درخواست کننده باشد. درست است که جامعه هدف اولیه ما 11 میلیون سرپرست خانوار بودند, اما 7میلیون نفر بیشتر ثبت نام نکردند. این افراد کد ملی خود را به سامانه 6369 پیامک کرده بودند. در نتیجه ملاک ما همین تعداد است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کاربیان کرد: تاریخ تعیین شده برای ارسال پیامک به سامانه 6369 از4 آذر ماه تا 11 آذر ماه بود, اما در عمل این سامانه بیش از 2هفته باز بود. به همین دلیل امکان تمدید مجدد وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه دریافت یارانه معیشتی، نداشتن شغل ثابت و درخواست برای دریافت وام کرونایی یک میلیونی در ابتدای سال 99سه شرط برای دریافت وام یک میلیونی کرونا است گفت: ممکن است فردی یارانه معیشتی دریافت کند، اما چون حقوق ثابت دارد، مشمول این طرح نمی‌شود یا بالعکس فردی حقوق ثابت ندارد، اما مشمول دریافت یارانه معیشتی در دوره‌های قبل نشده باشد، بنابراین وام یک میلیون تومانی به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

شمس با تأکید بر اینکه  زمان ارسال پیامک به مشمولان به اتمام رسیده و پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته شده گفت: چنانچه نهادهای مربوطه خانواری را مشمول دریافت وام تشخیص دهد، پرداخت وام انجام می‌شود، اما تمدیدی برای این وام وجود ندارد.

شمس گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

وی درباره پرداخت مبلغ یکصد هزارتومانی به سرپرستان خانوار نیز گفت: شناسایی افراد در مراحل پایانی است و تا پایان آذرماه پرداخت کمک هزینه به اعضای خانوار انجام می‌شود. شناسایی این افراد به عهده وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی است.

برچسب ها: وام کرونا ، وزارت کار ، تسهیلات کرونایی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000L7i

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وام کرونا وزارت کار تسهیلات کرونایی یک میلیون تومانی یارانه معیشتی وام یک میلیون یک میلیونی وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا