Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا روسای سابق و جدید این مرکز با اشاره به اینکه در طول 40 سال پس از انقلاب آنگونه که باید در حوزه حکمت نظری وقت صرف نشده است، بیان کرد: در حوزه حکمت عملی و اجرایی در این سال ها بدون لحظه ای توقف تلاش کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مبارزه با نظام استکباری را مهمترین جهاد امام خمینی(ره) دانست و گفت: ایشان با تمام توان و باور فقهی خود نظامی را جایگزین نظام استکباری کرد و این نظام جدید با توجه به اینکه از حکمت اهل بیت(ع) برخاسته با فطرت انسانی سازگار است و پایداری بیشتری از دیگر نظام‌ها خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فقه را از حجره‌ها به جامعه و قلب مردم آورد، تصریح کرد: با اثبات کارایی دین در جامعه، دین خود را در تمام ابعاد به انقلاب ادا کرده ایم و اگر مردم چنین احساسی نداشته باشند در واقع هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه نظم سازی ایستاد نبوده و ساری و جاری است، تصریح کرد: نظام مسائل روزمره و قانون گذاری از جمله مسؤولیت های مرکز پژوهش هاست و باید ریشه و سرچشمه فعالیت های این مرکز برای نظام سازی بر مبنای فقه باشد و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس وظیفه خطیری در این زمینه بر عهده دارد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی نظام تقنین نوینی پایه گذاری شده و قانون اساسی برآمده از اندیشه الهی – اسلامی با پشتوانه فقهی و اخلاقی اسلام تدوین شده است.

وی با بیان اینکه صدها قانون در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این نظام تقنینی تصویب شده که گنجینه ارزشمندی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دستگاه تقنینی کامل از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر مبنای فقه و اسلام شکل گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در خصوص قانون مبتنی بر اسام در حوزه و دانشگاه گام های بسیار خوبی برداشته شده است، اما حضور فقه در قانونگذاری نیازمند توجه بیشتری بوده و قانون باید با مسائل دینی و فقهی ارتباط بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: دین مجلس شورای اسلامی امام خمینی فقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی بعدازظهر پنجشنبه در همایش ائمه جماعات استان قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۵ سال سرعت منحصر به فردی داشته و با قدرت و برنامه‌ای منسجم مسیر خود را طی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: نظام تعلیمی و تربیتی انقلاب اسلامی طی این سالیان مثمر ثمر بوده است و در آینده نیز تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: اگر تعلیم و تربیت دچار اختلاف شود، یقیناً در ریل انقلاب اسلامی نیز تاثیر خواهد داشت.

رحیمی ابراز کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد چراکه آموزش رکن اصلی آن می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تعامل مسجد و مدرسه نقش موثری در تقویت نظام اسلامی دارد و آن مستلزم هم افزایی مضاعف می‌باشد.

کد خبر 6088752

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد