Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: برخی مالکان خیر و سخاوتمند برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی بازار و محدودیت‌های کرونایی، اقدام به بخشش جزئی از اجاره بهای  آذر ماه واحدهای صنفی کردند. - اخبار استانها -

احمد گازرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: تعطیلی 15 روزه بازار به خاطر محدودیت‌های کرونایی خسارت اقتصادی زیادی به بازار و کسبه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اوضاع بازار راکد است و بیش از 70 درصد از کسبه در آستانه ورشکستگی هستند تصریح کرد: ترس از کرونا و گرانی قیمت‌ها سبب روی‌گردانی مردم از بازار شده و همین امر معیشت بازاریان را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه قیمت کالاها افزایش یافته و قدرت خرید بسیاری از مردم کاهش یافته اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون کسبه همدان چندین بازار مهم مانند بازار شب عید، بازگشایی مدارس و حتی شب یلدا را از دست داده‌اند.

گازرانی با بیان اینکه بسیاری از مراکز خرید و پاساژها به صورت استیجاری در اختیار کسبه قرار گرفته است عنوان کرد: برخی از مالکان سخاوتمند همدانی مانند شب عید که اجاره بهای واحدها را بخشیدند اکنون نیز به منظور کمک به معیشت و اقتصاد کسبه اقدام به بخشش اجاره بهای آذر ماه واحدها کردند.

وی با تاکید بر اینکه دولت حمایت چندانی از کسبه خسارت دیده نداشته و فقط وام 10 میلیونی را برای آن‌ها در نظر گرفته گفت: این وام‌ها با سود 12 درصدی به واحدهای صنفی ارائه می‌شود اما با توجه به اینکه بروکراسی‌های اداری سختی دارد استقبالی از آن نشده است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف همدان با بیان اینکه درآمد بازاریان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در این وضعیت از شرکت‌های خدماتی مانند تلفن، آب، گاز و برق انتظار داریم شرایط نامناسب بازار را درک کنند و اخطار قطع خدمات به علت بدهی صادر نکنند.

استاندار گلستان: بانک‌ها با کسبه آسیب دیده از کرونا همکاری کنندآخرین تلاش‌های کسبه استان البرز برای فرار از ورشکستگی/ کرکره‌های اصناف در کرج نیمه‌باز استکسبه‌هایی که به تعطیلی دو هفته‌ای روی خوشی نشان ندادند؛ سایه سیاه کرونا بر سر اصناف اردبیل

گازرانی با تاکید بر اینکه بازاریان همدان در همه سختی‌ها کنار مردم و مسئولان قرار گرفته‌اند تصریح کرد: بیش از 90 درصد از کسبه همدان با وجود مشکلات معیشتی محدودیت‌های کرونایی را رعایت و واحدهای خود را تعطیل کردند.

انتهای پیام/743/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر که طی دو روز اخیر در استان داشتیم باعث شد تا شاهد آبگرفتگی و سیل در شهرستان کلاله باشیم.

وی افزود: در برآوردهای اولیه ای که انجام شده است ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند

فرماندار کلاله گفت: این بارش‌ها باعث شد تا ریزش، رانش و آب شستگی در چهار نقطه، خسارت به معابر نقاط روستایی در پنج نقطه اتفاق افتد و دیوار و سقف چند مدارس شهرستان دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند، ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از راه‌های بین مزارع شهرستان کلاله تخریب شدند.

شیبک اظهار کرد: این خسارت‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار خواهد گرفت تا در صورت امکان اعتباراتی برای جبران اختصاص داده شود.

کد خبر 6088710

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی