Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معا، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست خود، با اکثریت آراء به قطعنامه «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشتش» رأی مثبت داد.

بر اساس این گزارش، ۱۶۸ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند در حالی که تنها پنج کشور با آن مخالفت کردند و ۱۰ کشور نیز رأی ممتنع دادند.

در همین خصوص «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این قطعنامه بار دیگر بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است، تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المالکی افزود: تصویب این قطعنامه به مثابه یک اجماع جهانی در راستای حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و همچنین مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

مجمع عمومی سازمان ملل به تازگی با اکثریت آرای اعضاء، ۶ قطعنامه در حمایت از فلسطین تصویب کرده بود. قطعنامه‌های مربوط به کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی با ۱۶۹ رأی موافق، عملیات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل (آن روا) در حمایت از آوارگان فلسطینی با ۱۶۲ رأی موافق، حمایت از املاک و درآمدهای آوارگان فلسطینی با ۱۶۰ رأی موافق، انتقاد از شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی از جمله شرق بیت‌المقدس و جولان اشغالی با ۱۵۰ رأی موافق، اقدامات ناقض حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از جمله شرق بیت المقدس با ۱۴۷ رأی موافق و انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه با ۱۵۱ رأی موافق تصویب شده است.

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در نشست خود نسبت به اوضاع آوارگان فلسطینی تحت شرایط اشغال به لحاظ سلامت و بهداشت ابراز نگرانی کرده بودند.

کد خبر 5098272 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین جو بایدن ترکیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 روسیه ایران عربستان سعودی مغرب افغانستان مجمع عمومی سازمان ملل آوارگان فلسطینی رأی موافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای لبنانی بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند یک ساختمان را که نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی اعلام کردند که با شلیک چند خمپاره محل تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای فلسطینی در محورهای جحرالدیک و نتساریم به صورت موفقیت آمیزی انجام شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران بخش های مختلف نوار غزه بار دیگر جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

علاوه بر آن، منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان نیز طی بامداد امروز شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6092705

دیگر خبرها

  • عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی/ مجری عملیات به شهادت رسید+ فیلم
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد